Podobnie jak  w Ameryce Północnej tak i na świecie, najwięcej widzów wybrało się na najnowszą produkcję Disneya, Aladdin. Film zarobił w trakcie weekendu $121 mln i pozostawił daleko w tyle konkurentów, Johna Wicka 3 ($24,8 mln) i Detective Pikachu ($24,3 mln). 

Aladdin wystartował na prawie wszystkich światowych rynkach, poza Japonią (premiera 7 czerwca) i w ciągu weekendu zarobił dobre $121 mln. Jest to rezultat nieco lepszy od otwarcia Maleficent – $107 mln i 25% gorszy od $160 mln zanotowanego przez The Jungle Book. Film poradził sobie najlepiej w Chinach – $18,7 mln, Meksyku – $9,2 mln (Deadline podaje, że to drugi najlepszy weekendowy wynik maja w historii), UK – $8,4 mln, Włoszech – $6,6 mln (drugie najlepsze otwarcie roku za Avengers: Endgame), Korei – $6,5 mln, Rosji – $6,4 mln, Australii – $5,4 mln, Indonezji – $4,9 mln, Hiszpanii – $4,8 mln, Brazylii – $4,6 mln, Francji – $3,8 mln, Niemczech – $3,6 mln i Filipinach – $3,4 mln. Wydaje się, że film powinien podążyć podobną ścieżką jak Maleficent, choć osobiście przewiduję, że nie dobije do $517 mln jakie zarobiła produkcja z Angeliną Jolie.

Zażarta walka o drugie miejsce zakończyła się zwycięstwem Johna Wicka 3, który z wpływami równymi $24,8 mln o zaledwie pół miliona dolarów wyprzedził Detective Pikachu. Trzecia część serii z Keanu Reevsem zadebiutowała w ten weekend w Niemczech i Francji, gdzie zarobiła odpowiednio $3,5 mln (pierwsze miejsce w tamtejszym BO) i $2,2 mln. W sumie film ma już na koncie $74,4 mln i tylko pięciu milionów brakuje mu do końcowego wyniku poprzednika. Najlepsze rynki do tej pory to: UK – $7,9 mln, Rosja – $6,4 mln, Australia – $5,9 mln, Meksyk – $4,4 mln, Tajwan – $3,9 mln.

Przygody żółtego Pokemona znalazły się na trzecim miejscu podium z kwotą $24,3 mln. Łącznie na koncie ekranizacji gry jest $236,8 mln, a największy udział w tej kwocie mają widzowie z: Chin – $84,2 mln ($7,6 mln w trakcie trzeciego weekendu), Japonii – $21,2 mln (25% spadek weekend do weekendu), UK – $13,6 mln, Meksyku – $10,4 mln, Niemiec – $9,5 mln.

W UK wystartowały dwie produkcje, które powinny okazać się sporymi hitami tego lata. Z pojedynku nowości zwycięsko wyszedł Rocketman – biografia Eltona Johna z genialnym (podobno) Taronem Egertonem. Film zarobił w trakcie weekendu $6,4 mln – jest to wynik dwa razy mniejszy niż otwarcie Bohemian Rhapsody, choć warto zauważy, że film o Eltonie ma kategorię R. Czy Rocketman będzie podobnym box office’owym fenomenem jak film o Queen?

Drugą nowością, która wystartowała tylko w UK jest animacja The Secret Life of Pets 2. Choć produkcja zarobiła $4,1 mln – co jest wynikiem o połowę mniejszym w porównaniu do oryginału – producenci liczą na „długie nogi” w box office, zwłaszcza mając na uwadze zbliżające się przerwy wakacyjne. Oryginał z 2016 roku zarobił $507 mln ($875 mln wraz z Ameryką).

Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.