Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One oraz Między nami żywiołami odnotowały bardzo podobne otwarcia. Od piątku do niedzieli nieco więcej widzów zgromadził ten pierwszy, jednak animacja studia Pixar może pochwalić się nieco większą widownią po doliczeniu pokazów przedpremierowych. Ogólna frekwencja spadła w poprzedni weekendu o kilka procent do poziomiu ok. 370 tys, jednak w ten weekend #Barbenheimer powinnien sprawić, że pójdzie ona mocno w górę.

Także w kolejnych tygodniach to właśnie Między nami żywiołami powinno cieszyć się większym zainteresowaniem niż siódma część przygód Ethana Hunta. W innych krajach nowość Pixara notuje bardzo małe spadki. Poza tym animacjom sprzyja okres wakacji, czego dobrym przykładem w ostatnim czasie jest Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Film. Podczas drugiego tytuł ten zgromadził 71 095 widzów (-46% względem otwarcia), ale od poniedziałku do czwartku zobaczyło go ponad 150 tys. osób. Tym samym po drugim weekendzie ogólna widownia zbliżyła się już do pułapu 400 tys.. Między nami żywiołami wystartowało z poziomu 75 363 widzów, a wraz z pokazami przedpremierowymi na koncie tego filmu znalazło się 133 445 sprzedanych biletów.

Zwycięzcą weekendu było jednak prawdopodobnie Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One, które mogło zgromadzić ok. 80 tys. od piątku do niedzieli. Tytuł ten był jednak także wyświetlany w ramach pokazów przedpremierowych. Szacujemy, że po pierwszym weekendzie widownia wynosiła ok. 120 tys.. Jest to start nieco lepszy niż w przypadku poprzednika. Mission: Impossible – Fallout odnotował otwarcie na poziomie 99 643 widzów. To tego wyniku była była jednak wliczona również widownia z pokazów przedpremierowych, więc nie wiemy dokładnie, jak wielu widzów wybrało się na ten film podczas premierowego weekendu. W rozrachunku końcowym Fallout zgromadziło nieco ponad 330 tys. widzów. Podobnie jak w innych krajach, seria Mission: Impossible nie zyskała u nas na popularności po ogromnym sukcesie, jakim dla Toma Cruise było w zeszłym roku Top Gun: Maverick (w Polsce ponad 1,7 mln widzów). Siódma część sprzedaje się bez szału, ale ostatecznie powinna osiągnąć najlepszy rezutat od czasu części drugiej:

Mission: Impossible550 341 widzów
Mission: Impossible 2479 212 widzów
Mission: Impossible III169 824 widzów
Mission: Impossible – Ghost Protocol212 043 widzów
Mission: Impossible – Rogue Nation268 239 widzów
Mission: Impossible – Fallout332 959 widzów
Z oficjalnego TOP10 weekendu do naszego alternatywnego zestawienia uwzględniającego także filmy UIP trafiły znów tylko trzy tytuły. Oprócz Między nami żywiołami i Miraculous znalazło się jeszcze miejsce dla piątej części przygód Indiany Jonesa. Artefakt przeznaczenia zgromadził podczas trzeciego weekendu 56 954 widzów, a w sumie przekroczył pułap pół miliona (545 008 widzów).
Miejsca od piątego do dziesiątego zajmują filmy dystrybutora UIP.  Pomijając nowość minionego weekendu, najlepiej spisuje się horror Naznaczony: Czerwone drzwi, który mógł zgromadzić ok. 24 tys. widzów podczas drugiego weekendu, a w sumie już prawie 100 tys.. Mocno trzyma się Spider-Man: Poprzez multiwersum, który podczas siódmego weekendu przekroczył prawdopodobnie pułap 800 tys. sprzedanych biletów. Tym samym tytuł ten wskoczył do TOP3 najpopularniejszych filmów tego roku. Wszystkie trzy miejsca podium zajmują animacje UIP:
TOP10 najpopularniejszyh filmów w polskich kinach w 2023 roku. Wyniki filmów UIP to szacunki.

Źródło: Dane na podstawie boxoffice.pl via SFP, Box Office Raport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.