Już wczoraj pisaliśmy o tym, że Bad Boys for Life to pierwszy przebój 2020 roku. Z kolei druga nowość weekendu, familijna produkcja Dolittle to pierwsza duża porażka finansowa nowego roku.

Trzecia część Bad Boys zarobiła podczas premierowego weekendu aż $59,2 mln. To drugi najlepszy wynik wszech czasów odnotowany w styczniu. Lepiej sprzedał się tylko American Sniper, który podczas swojego pierwszego weekendu w szerokiej dystrybucji zarobił $89,3 mln (styczeń i październik to jedyne miesiące bez trzydniowego otwarcia powyżej $100 mln). W związku z tym, że Amerykanie obchodzą jutro Martin Luther King Jr. Day, filmy odnotują niewielkie spadki. Szacuje się, że na konto produkcji Sony wpłynąć może dodatkowe $9 mln. $68,1 mln będzie oznaczało także drugi najlepsze czterodniowe otwarcie podczas weekendu z tym świętem. Rekord również należy do filmu Clinta Eastwooda z 2015 roku ($107,2 mln). Bez uwzględnienia inflacji Bad Boys for Life zaliczyło najlepsze otwarcie w serii filmów z Willem Smithem i Martinem Lawrencem:

Bad Boys15,5 mln (po uwzględnieniu inflacji $31,9 mln) / razem: $65,8 mln ($135,1 mln)
Bad Boys II$46,5 mln (po uwzględnieniu inflacji $68,9 mln) / razem: $138,6 mln ($205,3 mln)
Bad Boys for Life$59,2 mln / razem: $165 mln?

Wydaje się, że najnowszą część stać na wynik końcowy w okolicach $165 mln, czyli między tymi odnotowanymi przez pierwszą i drugą część (po uwzględnieniu inflacji). Budżet filmu wyniósł $90 mln, więc przychody z amerykańskich kin pozwolą mu już wyjść na zero. Nie dziwi więc, że studio właśnie poinformowało o planach nakręcenia kolejnej części. Twórcy musieli być jednak mocno zaskoczeni osiągniętym wynikiem. W prognozach dawano mu ok. $45 mln (4 dni). Ostateczny wynik otwarcia będzie więc lepszy od ponad 50%.

Na drugiej pozycji znalazła się druga duża nowość tego weekendu, Dolittle. Familijna produkcja zarobiła od piątku do niedzieli $22,5 mln, co jest wynikiem tylko nieznacznie lepszym od tego zanotowanego przez trzeci w zestawieniu film, dramat wojenny 1917 ($22,1 mln). Jutro wieczorem może się zatem okazać, że kosztująca $175 mln produkcja z Robertem Downeyem Jr. znajdzie się na najniższym stopniu podium weekendowego zestawienia. Co ciekawe, prognozy zakładały, że Dolittle sprzeda się jeszcze gorzej ($16-17 mln w trzy dni i ok. $22-23 mln  wraz ze świątecznym poniedziałkiem). W kontekście ogromnego budżetu i tak należy mówić o sporej klapie. Biorąc pod uwagę fatalne recenzje (19% na Rotten Tomatoes) niepewna jest także kwestia nóg tej produkcji. Familijne kino notuje zwyczajowo niższe spadki niż inne filmy. Trudno jednak sądzić, że w tym przypadku uda się ostatecznie dobić do połowy kwoty wydanej na produkcję.

Wspomniany wcześniej 1917, który w poniedziałek otrzymał dziesięć nominacji do Oscara, odnotował umiarkowany, 40-procentowy spadek. Do tej pory na konto obecnego faworyta w kilku oscarowych kategoriach wpłynęło $76,8 mln. Taki stan rzeczy na pewno nie przeszkodzi mu w budowaniu szumu w najbliższych dniach i tygodniach, co może pozytywnie przełożyć się na jego wynik podczas oscarowej gali. Umiarkowany spadek odnotował także dramat sądowy, Just Mercy, który podobnie jak 1917 trafił tydzień temu do szerokiej dystrybucji. Po 38-procentowym spadku na konto filmu z Michaelem B. Jordanem wpłynęło $6 mln, co daje 19,6 mln w sumie.

Dwie nowości poprzedniego weekendu – Like a Boss i Undwerwater – nadal sprzedają się słabo. Ten pierwszy zaliczył zdecydowanie największy spadek w pierwszej dziesiątce – nie tylko procentowo (61%), ale i pod względem pozycji (z czwartej na dziewiątą). Po 10 dniach na koncie komedii studia Paramount znajduje się zaledwie $16,9 mln. Z kolei kosztujący $50 mln thriller Underwater zarobił tym razem niespełna $3,6 mln i wypadł już teraz z pierwszej dziesiątki. Jego ogólne przychody wynoszą na ten moment $12,8 mln.

Z ciekawostek: Knives Out zaliczyło po raz kolejny najmniejszy spadek w pierwszej dziesiątce i podczas ósmego weekendu wyświetlania zarobiło $4,3 mln, awansując z dziewiątej pozycji na ósmą. W sumie na koncie filmu Riana Johnsona znajduje się $146 mln. Tymczasem poza pierwszą dziesiątką, w sile 486 ekranów wystartował japoński megahit Weathering with You.  Przychody animacji wyniosły nieco ponad $1,7 mln. Film jest jednak wyświetlany od środy,  więc po pięciu dniach posiada na swoim koncie już prawie $4,8 mln.

Więcej szczegółów znajdziecie na Box Office Mojo.

Pierwsza dziesiątka:

Premiery następnego weekendu: nowy film Guyu Ritchie, The Gentlemen oraz horror The Turning.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.