Tydzień przed amerykańską premierą Spider-Man: Far From Home mają możliwość oglądać mieszkańcy Chin i Japonii.
Pierwszy dzień wyświetlania w Chinach wypadł bardzo okazale. Łącznie z wczorajszymi seansami przedpremierowymi film ma już na koncie $35 mln. Wcześniej prognozy mówiły o ok. $90 mln z premierowego weekendu, teraz podwyższono je do ponad $100 mln. Jak wiadomo rynek chiński jest nieprzewidywalny i wszystko jest możliwe. Gdyby udało się przekroczyć tę granicę, byłby to 18. film, któremu ta sztuka się udała i dopiero 8. spoza Chin.
Do tej pory na chińskim rynku każdy kolejny film o Spider-Manie zarabiał więcej od poprzednika.
Spider-Man (2002) – $4,98 mln
Spider-Man 2 (2004) – $6,1 mln
Spider-Man 3 (2007) – $18,9 mln
The Amazing Spider-Man (2012) – $48,8 mln/ otwarcie 13,2 mln
The Amazing Spider-Man 2 (2014) – $94,4 mln/ otwarcie 46,4 mln
Spider-Man: Homecoming (2017) – $116,2 mln/ otwarcie 69,2 mln
Bardzo dobrze wypadła również animacja Spider-Man:Into The Spider-Verse (2018) uzyskując $62,8 mln przychodu (otwarcie 25,9 mln).
Jak widać, ze wzrostem przychodów spadał mnożnik wyniku otwarcia. Homecoming miał tylko x 1,7. W przypadku Far From Home będzie chyba podobnie i otwarcia w okolicach $100 mln, może dać wynik ogólny ok. $160-170 mln.
Spirited Away zarobił dzisiaj $2,8 mln i po weekendzie będzie miał już łącznie ponad $50 mln.
Piątkowy wynik Toy Story 4 to tylko $880 tys. Udało mu się jednak dobić właśnie do $20 mln przychodu.