Najnowsza animacja studia Disney wystartowała na 47 rynkach, gdzie zarobiła w sumie $29,3 mln. W Kolumbii przychody wyniosły $2,6 mln, co oznacza drugie najlepsze w historii otwarcie dla filmu animowanego.

Tak duży sukces w Kolumbii nie jest jednak zaskakujący, jako że Encanto opowiada historię kolumbijskiej rodziny, której członkowie są obdarzeni magicznymi mocami. Poza tym najlepsze wyniki zostały odnotowane we Francji ($3,5 mln), w Wielkiej Brytanii ($2,4 mln), Korei Południowej ($2,2 mln) oraz we Włoszech ($2,1 mln). Po doliczeniu przychodów z Amerykańskich kin ($40,3 mln), globalne otwarcie Encanto wynosi $69,6 mln.

Niemalże dokładnie dwukrotnie słabsze otwarcie zaliczyło House of Gucci: $34,7 mln. $12,9 mln z tej kwoty pochodzi z 40 rynków, gdzie film z Lady Gagą pojawił się podczas minionego weekendu. Najwyższe przychody odnotowano w Wielkiej Brytanii ($3,4 mln). Następna w kolejności były Francja ($1,85 mln), Meksyk ($975 tys.) oraz Hiszpania ($795 tys.). Póki co nie jest znany wynik z polskich kin, jednak szacujemy, że bilety zakupiło ponad 100 tys. widzów, co powinno przełożyć się na przychody powyżej $500 tys.

Z innych newsów:

  • No Time To Die zbliża się do pułapu $600 mln na rynku zewnętrznym (będzie to pierwszy hollywoodzki film od początku pandemii, który przekroczy ten pułap), ale globalnie ma już teraz na swoim koncie ponad $750 mln ($753,1 mln);
  • Poza pierwszą dziesiątką, w której znalazły się nowości z Japonii (Arashi) oraz Indii (Maanaadu), a także dwie nieco starsze chińskie produkcje (Be Somebody oraz Door Lock), wystartowało Resident Evil: Welcome to Raccoo City. Przychody z 15 rynków wyniosły $5,1 mln.

Źródło: Box Office Pro, InsideKino

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.