Tydzień temu The Rock i spółka musieli zadowolić się drugim miejscem w zestawieniu. W ten weekend, dzięki 34 nowym rynkom Jumanji: The Next Level znalazło się na czele weekendowego zestawienia z zarobkami na poziomie $85 mln. Zgodnie z oczekiwaniami Frozen 2 stało się szóstym filmem Disneya w 2019, który przekroczył pułap miliarda dolarów przychodów na świecie.

Ze wspomnianych 34 nowych rynków Jumanji: The Next Level najlepiej poradził sobie w: UK – $12,6 mln (wynik 5-dniowy, 32% lepiej od poprzednika), Rosji – $8,9 mln (+22%), Korea – $5,7 mln, Meksyk – $4,8 mln (+78%), Niemcy – $4,6 mln (+100%). Łącznie na koncie produkcji znajduje się już $152 mln ($38,2 mln pochodzi z Chin, gdzie film zaliczył 76%  spadek weekendowych wpływów), a wraz z Ameryką przychody przekroczyły $212 mln. Niskie spadki (poza Chinami) i okres świąteczny powinny przełożyć się na końcowy wynik ponad $500 mln na rynku zewnętrznym. Poprzednia część – Welcome to the Jungle – zarobiła $557 mln ($78 mln pochodziło wtedy z Chin).

Chyba nie było osoby w środowisku filmowym, która nie przewidywała, że Frozen 2 nie znajdzie się w gronie box office’owych miliarderów. Kontynuacja przeboju z 2013 roku (która nadal jest największym animowanym hitem z globalnymi wpływami na poziomie $1,27 mld; $873 mln poza Ameryką) zarobiła w weekend $55,7 mln, co daje już $666 mln przychodów na rynku zewnętrznym i $1,032 mld licząc także Amerykę. Jak już wspominaliśmy wcześniej, jest to szósty „miliarder” Disneya w tym roku, a także siódmy najlepszy wynik animacji w historii i 45. w historii. Poza Ameryką najlepsze rynki to: Chiny – $111,5 mln, Korea – $85,4 mln, Japonia – $67,3 mln, UK – $49,6 mln, Niemcy – $39,9 mln. Gdzie zatrzyma się box office’owa wskazówka?

Trzecie i czwarte miejsce w zestawieniu należy do chińskich produkcji Sheep without a Shepherd, (zwiastun) i Skyfire (zwiastun). Chińscy widzowie wydali na nie odpowiednio $27,4 mln $16,3 mln. 

Od 18 grudnia w kinach wyświetlana będzie kolejna odsłona nowej świątecznej tradycji, czyli nowej części Star Wars, tym razem z podtytułem The Rise of Skywalker. 


Źródło:ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.