W pierwszy weekend po Walentynkach ogromne spadki odnotowały filmy, które dystrybutorzy przygotowali z myślą o tym święcie. Dzięki temu na pierwsze miejsce awansował Skarb Mikołajka.
Bardzo ciekawie wygląda porównanie weekendowych wyników tego filmu z poprzednią częścią tej serii, jako że rezultaty z drugiego i trzeciego weekendu wyświetlania obu tytułów są prawie identyczne. Natomiast jeśli chodzi o łączną widownię, to po trzech tygodniach Wakacje Mikołajka posiadały na swoim koncie o 43 tys. widzów więcej. Premiera tamtego filmu miała miejsce w wakacje, w związku z czym dużo więcej widzów obejrzało go w dni powszednie.
Skarb Mikołajka 1. weekend – 77 955 / 2. weekend – 68 680 / 3. weekend – 51 168
Wakacje Mikołajka 1. weekend – 69 804 / 2. weekend – 68 287 / 3. weekend – 51 768
Najmniejszy spadek wśród filmów dla widzów dorosłych odnotowała Śmierć na Nilu (chociaż 42% to i tak niemało), co pozwoliło mu awansować z piątego na miejsce drugie. Dużo osób zobaczyło go również w środku tygodnia. Jednak do Morderstwa w Orient Expresie nowość poprzedniego weekendu traci już prawie 60 tys. widzów i ostatecznie może zakończyć pobyt w kinach z widownią o połowę od niego mniejszą. Poprzednia część zgromadziła ogółem 538 tys. widzów. Na koncie Śmierci na Nilu znajduje się obecnie 142 580 widzów.
Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się filmy, które w ubiegłym tygodniu stoczyły zażartą walkę o pozycję lidera – wtedy dzieliło je tylko 147 widzów. Ponownie nieco lepszy wynik odnotował Miłość, sex & pandemia. Film Patryka Vegi zgromadził do tej pory 295 084 widzów, z kolei Krime Story. Love Story ma o połowę słabszy rezultat, jest jednak wyświetlany o tydzień krócej. Tymczasem 8 rzeczy, których nie wiecie o facetach zanotował bardzo duży 62% spadek. Pocieszeniem dla producentów tej komedii romantycznej może być fakt, że znajduje się ona obecnie na drugim miejscu listy najpopularniejszych premier z 2022 roku:
Mimo dużych spadków starszych filmów pierwsza z premier, Pies (29,8 tys.), znalazła się dopiero na miejscu piątym. Druga z nich wylądowała dwie pozycje niżej. Otwarcie nowości Pedro Almodovara, jaką są Matki równoległe (21,5 tys.), jest zbliżone do wyników z premierowych weekendów trzech z czterech ostatnich filmów tego reżysera:
Ból i blask (2019) – 28 312
Julieta (2016) – 16 852
Przelotni kochankowie (2013) – 24 776
Pod tym względem odstaje tylko Ludzki głos, który podczas pierwszego weekendu ponownego funkcjonowania kin w maju 2021 roku zgromadził skromne 4 890 widzów. Po weekendzie otwarcia na koncie Matek równoległych znajduje się jednak już 50,7 tys. widzów. Oznacza to, że podczas pokazów przedpremierowych film ten zobaczyło więcej widzów niż podczas premierowego weekendu.
Box office’owym fenomenem okazuje się Nasze magiczne Encanto, który zgromadził jeszcze 17,6 tys. widzów. Jest to jedyny film z pierwszej dziesiątki, który zanotował wzrost widowni. To już czwarty tydzień z rzędu, gdy widownia tej animacji idzie w górę. Trzynaście tygodni w TOP10 nie zdarza się często. Jeśli czegoś nie przegapiliśmy, to wygląda na to, że animacja Disneya odnotowała drugi najlepszy wynik podczas 13. tygodnia wyświetlania w historii. Lepszy był tylko Avatar (27 309 widzów).
TOP 10 zamyka komedia romantyczna Miłość jest blisko, która po rozczarowującym otwarciu odnotowała nadzwyczaj wysoki jak na ten gatunek, 72-procentowy spadek po pierwszym weekendzie i zgromadziła już tylko 11 532 widzów. Film TVP nie przekroczył jeszcze pułapu 100 tys. sprzedanych biletów.
Wszystkie filmy z TOP10 obejrzało 296 tys. widzów.
Źródło: Opracowane na podstawie danych ze strony Stowarzyszenia Filmowców Polskich;