Jak podaje Rzeczpospolita, w kasach polskich kin sprzedano ponad 60,2 mln biletów, które kosztowały łącznie 1,13 mld złotych. 

To oznacza, że w ostatnich dwunastu miesiącach pobity został ustanowiony w zeszłym roku rekord frekwencyjny wynoszący 59,7 mln. Oznacza to wzrost o zaledwie pół miliona widzów, jednak warto zaznaczyć, że mimo braku takiego dużego przeboju jak Kler (ponad 5,18 mln) udało się utrzymać zapoczątkowaną w 2014 roku tendencję wzrostową rocznej frekwencji. Po raz pierwszy po 1989 roku sprzedano ponad 60 mln biletów. Podany wynik nie zawiera także informacji na temat widowni ostatnich kilku filmów dystrybutora UIP, np. Last Christmas, Lighthouse czy premiery minionego weekendu, Jumanji: Następny poziom. Kilka tygodni temu firma zaprzestała podawać dane na temat frekwencji swoich filmów.

Największymi przebojami minionych dwunastu miesięcy były:

1. Król Lew – ponad 2,52 mln [Disney]
2. Kraina lodu 22,46 mln (ostatecznie będzie to najchętniej oglądana premiera 2019 roku) [Disney]
3. Miszmasz czyli Kogel Mogel 32,39 mln [NextFilm]
4. Joker1,96 mln [Warner Bros.]
5. Polityka1,89 mln [Kino Świat]
6. Avengers: Koniec gry – 1,88 mln [Disney]
7. Sekretne życie zwierzaków domowych 21,45 mln [UIP]
8. Planeta Singli 31,44 mln [Kino Świat]
9. Boże Ciało1,4 mln [Kino Świat]
10. Jak wytresować smoka 31,27 mln [UIP]

Jak podaje Krzysztof Spór na swoim blogu, frekwencja na polskich filmach wyniosła 16,3 mln widzów. To z kolei oznacza spadek o 18% względem poprzedniego roku, gdy na rodzime produkcje sprzedano rekordowe 19,8 mln biletów.

One Comment on “Nowy rekord frekwencji – w 2019 roku sprzedano ponad 60 mln biletów w polskich kinach!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.