Właśnie na takie weekendy w box office czekamy. Dwie największe nowości – Uncharted oraz Dog – pozytywnie zaskoczyły swoimi otwarciami. Ekranizacja gry zarobiła $44,2 mln, z kolei film z Channingiem Tatumem wystartował z poziomu $15,1 mln. Pierwszą trójkę zamyka Spider-Man: No Way Home, który znów zaliczył niewielki spadek i zbliża się do pułapu $800 mln.

To był dobry weekend dla Toma Hollanda. Najnowszy film z jego udziałem zarobił $44,2 mln od piątku do niedzieli, a wraz z poniedziałkowym świętem (Presidents’ Day) może przekroczyć pułap $50 mln. Przed weekendem w prognozach wskazywano na trzydniowe otwarcie w okolicach $27-30 mln i czterodniowy wynik w przedziale $30-35 mln. Faktyczny wynik jest zatem pozytywną niespodzianką i oznacza czwarte najlepsze otwarcia dla ekranizacji gry w historii (po Sonic the Hedgehog / $58 mln, Detective Pikachu / $54,4 mln oraz Lara Croft: Tomb Raider / $47,7 mln).

Mimo mieszanych recenzji (obecnie 40% na Rotten Tomatoes), ta kosztująca $120 mln produkcja powinna ostatecznie zwrócić się na poziomie dystrybucji kinowej, przynajmniej po uwzględnieniu samego budżetu bez kosztów marketingu. Poza Ameryką przychody podczas tego weekendu wyniosły $55,4 mln, co daje mu w sumie $88 mln na rynku zewnętrznym i $132,2 mln na całym świecie. Uncharted wystartowało na pierwszej pozycji w 42 z 47 nowych rynków, notując najlepsze otwarcia we Francji ($6,3 mln), Australii ($4 mln), Niemczech ($3,4 mln), we Włoszech ($3,1 mln), w Korei Południowej ($3 mln), Meksyku ($2,4 mln), Japonii ($1,5 mln), Brazylii ($1,5 mln) i na Tajwanie ($1,1 mln). Jeśli chodzi o rynki, gdzie film ten wystartował w poprzednim tygodniu, to najwyższe przychody odnotowano w Wielkiej Brytanii ($5,1 mln / -20% / $16,4 mln), Rosji ($2,9 mln / -40% / $9,6 mln) oraz Hiszpanii ($2,4 mln / -32% / $7 mln).

Tytuł ten na pewno korzysta z ogromnej popularności Spider-Man: No Way Home, przed seansami którego był właśnie wyświetlany zwiastun Uncharted, i w którym w roli głównej występuje także Tom Holland. Ekranizacja komiksu zarobiła tym razem $7,2 mln, notując zaledwie 4-procentowy spadek. Jeśli w kolejnych tygodniach nadal będzie notował niewielkie spadki, to jako trzeci film w historii przekroczy pułap $800 mln. W tej chwili na amerykańskim koncie znajduje się $770,1 mln, z kolei poza Ameryką przychody wynoszą $1,060 mld, co daje w sumie $1,83 mld na całym świecie. No Way Home nie trafiło do chińskich kin, w których od 14 marca będzie wyświetlane Uncharted.

Powyżej oczekiwań sprzedał się także Dog. Film z Channingiem Tatumem zarobił $15,1 mln od piątku do niedzieli, a jutro na jego konto ma wpłynąć kolejne $3 mln. Przed weekendem spodziewano się czterodniowego otwarcia w okolicach $12 mln. Ten kosztujący $15 mln tytuł zainteresował nieco starszą widownię (53% stanowiły osoby powyżej 35. roku życia) oraz widzów w środkowych oraz południowych stanach.

Z innych newsów:

  • dwie największe nowości poprzedniego weekendu – Death on the Nile oraz Marry Me – zaliczyły podobne, przekraczające 50% spadki (51% i 54%). Ten pierwszy zarobił podczas drugiego weekendu niespełna $6,3 mln, co daje mu $25 mln (Murder on the Orient Express zarobiło w tym analogicznym czasie $51,7 mln), z kolei komedia romantyczna z Jennifer Lopez wygenerowała tym razem $3,7 mln, co daje jej w sumie $16,8 mln;
  • Nowością na dziesiątej pozycji był horror The Cursed, który w 1687 kinach zarobił $1,72 mln;
  • W sumie sprzedano bilety na kwotę powyżej $93 mln, co oznacza 75% wzrost względem poprzedniego weekendu;


TOP 10 rynek zewnętrzny:

Źródła: Deadline Hollywood, Box Office Pulse, The Numbers

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.