Wczoraj na Box Office Pro pojawiła się pierwsza długoterminowa prognoza wyniku kontynuacji jednego z największych animacyjnych przebojów wszech czasów.

Wedle tej prognozy analitycy spodziewają się otwarcia w przedziale $115-145 mln, a konkretnie ok. $125 mln. Taki wynik dawałby w tej chwili piąte lub szóste najlepszy listopadowy wynik z trzydniowego premierowego weekendu w historii. W rezultacie końcowym Frozen 2 miałoby zarobić ok. $450 mln. W obu przypadkach (otwarcie i końcowy) oznaczałoby to lepsze rezultaty od tych, które odnotowała część pierwsza: $67,4 mln na otwarcie i $400,7 mln w sumie. Jeżeli chodzi o otwarcie, to sytuacja przez sześcioma laty była jednak dość zawiła. Podczas pierwszego weekendu Frozen było wyświetlane tylko w jednym kinie, a do szerokiej dystrybucji trafiło kilka dni później, w środę przed Świętem Dziękczynienia. Tym razem będziemy mieli do czynienia z „normalnym”, trzydniowym otwarciem w weekend poprzedzający czwartkowe Thanksgiving.

Eksperci z Box Office Pro wymienili kilka czynników, które mogą przyczynić się do osiągnięcia prognozowanych wyników lub wskazują na to, że te są w zasięgu animacji. Jednym z nich jest oczywiście dziedzictwo pierwszej części, która stała się globalnym fenomenem (pop)kulturowym. Co więcej, jego zasięg poszerzał się przez kilka ostatnich lat po premierze samego filmu. To z kolei powinno oznaczać zdobycie nowych fanów i zwiększenie widowni części drugiej w stosunku do poprzednika. Za ogromnym sukcesem przemawiają także reakcje na dotychczasowe materiały promujące film porównywalne do tych, które wywołały zwiastuny innych animowanych sequeli Disneya: Incredibles 2Toy Story 4, czy Finding Dory (każdy z nich sprzedał się lepiej od poprzednika). Duży wpływ może mieć także fakt, że Frozen 2 będzie pierwszą, naprawdę dużą animowaną premierą od lipcowego The Lion King ($538,4 mln).

Skala sukcesu kontynuacji może jednak zależeć w dużym stopniu od tego, czy uda się powtórzyć fenomen pierwszej części, szczególnie poprzez nowe piosenki, które będą oczywiście porównywane do „Let It Go”. Jeżeli nie, to – jak pokazują przykłady ostatnich kontynuacji przebojowych animacji takich jak The LEGO Movie 2, The Secret Life of Pets 2, czy The Angry Birds Movie 2Frozen 2 może teoretycznie sprzedać się słabiej od części pierwszej. Choć wynik z premierowego weekendu będzie wyższy (nawet jeżeli część osób postanowi poczekać kilka dni na wolne dni związane z Thanksgiving), to ostatecznie sequel będzie miał zapewne znacznie krótsze nogi od poprzednika. Według analityków wpływ na to może także mieć konkurencja ze strony Spies in Disguise, Jumanji: The Next Level czy nawet Star Wars: The Rise of Skywalker w drugiej połowie grudnia, choć z drugiej strony Frozen 2 powinno mieć do tego czasu na swoim koncie „całkiem niezłą” sumkę.

Amerykańska i polska premiera filmu została zaplanowana na 22 listopada.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.