Choć analitycy rynku nie spodziewali się ogromnego sukcesu „Once Upon a Deadpool”, a obserwowana przeze mnie przedsprzedaż wskazywała nawet na rezultat pozwalający nawiązać pojedynek z pozostałymi nowościami, wersja PG-13 „Deadpoola 2” okazuje się kompletnym niewypałem.
Mimo że liczba kin, w których film z Ryanem Reynoldsem jest wyświetlany, jest ponad trzykrotnie większa, niż wcześniej zakładano (1566 zamiast 500), wpływy w środę (pierwszy dzień wyświetlania) wyniosły zaledwie $910 tys. W czwartek spadły one do nieco ponad $370 tys. Portal Deadline szacuje, że w piątek wpływy wyniosły ok. $760 tys., co na ten moment dawałoby ok. $2,6 mln od piątku do niedzieli oraz około $3,9 mln w ciągu pięciu pierwszych dni. Trzydniowy rezultat weekendowy przekładałby się zatem na średnią rzędu zaledwie nieco ponad 1,5 tys. dolarów na kino.
Zgodnie z oczekiwaniami sprzedają się pozostałe nowości weekendu. Choć dla jednego z nich nie jest to dobra wiadomość. Kosztująca co najmniej $100 mln produkcja Petera Jacksona, przygodowe „Mortal Engines„, zarobiła podczas czwartkowych pokazów przedpremierowych $675 tys. Najnowsze szacunki o piątkowym wyniku sugerują $2,8 mln, co mogłoby dać zaledwie $7,5 mln podczas weekendu otwarcia.
Dwa razy lepiej radzi sobie kosztujący ok. $50 mln dramat kryminalny w reżyserii Clinta Eastwooda, „The Mule„. Film ten nie miał pokazów przedpremierowych, ale szacunki dotyczące jego piątkowego wyniku mówią o $5,7 mln. Taki rezultat mógłby się przełożyć na ok. $17,5-18 mln podczas całego weekendu.
Zgodnie z oczekiwaniami najmocniejszą premierą jest animacja „Spider-Man: Into the Spider-Verse„, której wpływy z pokazów przedpremierowych (od godziny 17:00 w czwartek) wyniosły $3,5 mln. W piątek film Sony miałby natomiast zarobić ponad dwukrotnie więcej od „The Mule” ($12,6 mln), a z kolei ten wynik powinien przełożyć się na zgodny z prognozami rezultat w przedziale $35-40 mln.
Nowa animacja wydaje się szkodzić bardziej „Ralph Breaks the Internet” niż „The Grinch„. Ten pierwszy idzie na czwarty weekend z zarobkami rzędu $9,5 mln (-41%), natomiast film o Grinchu zanotuje po raz kolejny bardzo mały spadek (poniżej 20%), co dawałoby ok. $12,5 mln podczas jego szóstego weekendu wyświetlania.
Podsumowanie weekendu już jutro wieczorem.