Znów mamy weekend z piękną pogodą, która zwykle nie jest zapowiedzią dobrych wyników filmów. Czy jednak dzisiaj nie jest zbyt gorąco i wiele osób nie wybierze się do kin w poszukiwaniu ochłody? Oczywiście do tych kin, w których jest klimatyzacja.
Pierwsze miejsce będzie zdecydowanie należało do drugiej części Sekretnego życia zwierzaków domowych, tym bardziej, że animacja była wyświetlana w wielu kinach już od Dnia Dziecka (podczas samych weekendów). Boxofficemojo podaje, że do ostatniej niedzieli na jego koncie znalazło się $367 tys. Licząc, że średnia cena na taki film to ok. $5-6, mogło obejrzeć go ok. 65 tys. widzów. Ponieważ dystrybutor UIP zawsze podaje wynik łącznie z seansami przedpremierowymi, to typujemy ok. ćwierć miliona widzów na otwarcie. „Jedynkę” obejrzało w premierowy weekend 314 tys. osób, a ogółem zgromadziła ona przed naszymi ekranami 1,42 mln widzów. Teraz będzie raczej ciężko osiągnąć milion, film sprzedaje się gorzej od pierwowzoru na całym świecie – w Ameryce zarobi ok. 60% mniej.
Anna Luca Bessona, która widzom przywołuje chyba na myśl legendarną Nikitę tego reżysera, powinna zając 3., a może nawet 2. miejsce (28 tys.).
Horror Polaroid osiągnąłby zapewne wynik zbliżony do tego, jaki tydzień temu zaliczyła Laleczka, ale ponieważ w Heliosach były maratony z jego udziałem prognozujemy wyższy wynik (23 tys.).
Po prawie dziesięciu latach od debiutu, w kinach pojawił się drugi w karierze film Pawła Borowskiego. Zero w roku 2009 obejrzało 53 tys. widzów. Ja teraz kłamię chyba również nie może liczyć na zbyt wielu widzów, mimo świetnej oprawy wizualnej.
Starsze tytuły nie powinny zanotować dużych spadków, może któremuś z nich uda się nawet poprawić wynik sprzed tygodnia. Spowodowane jest to tym, że nie mają za bardzo z czego spadać – wyniki tydzień temu już były bardzo niskie. Poza tym, tak jak napisałem na wstępie, liczymy, że w upalną niedzielę wiele osób wybierze kinowy chłód. Wydaje się, że właśnie dlatego mało widzów stracą Oszustki, bo komedia może być pierwszym wyborem dla osób, które nie planowały wyjścia do kina. Najwięcej procentowo widzów straci Agent Kot, ponieważ to przede wszystkim jemu odbierze ich Sekretne życie zwierzaków domowych 2.
Ogólna liczba widzów powinna wynieść ok. 450-500 tys.