Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings zarobiło podczas premierowego weekendu $71,4 mln, a wraz z jutrzejszym świętem na koncie najnowszej produkcji Marvel Studios ma znaleźć się $83,5 mln.

Mówi się jednak, że szacunki Disneya są zaniżone, i ostatecznie Shang-Chi może dobić nawet do $90 mlnJeżeli czytaliście nasz ostatni artykuł o przedsprzedaży biletów na ten film, a także wpisy na fanpage’u w ostatnich dwóch dniach, tak dobry rezultat najnowszej premiery tego weekendu nie będzie dla Was dużym zaskoczeniem, jako że właśnie mniej więcej na takie wyniki wskazywała przedsprzedaż oraz pierwsze zarobki ($8,8 mln w czwartkowy wieczór, $29,6 mln w piątek). Oczekiwania branży i analityków rynku były znacznie niższe, spodziewano się bowiem ok. $45-55 mln podczas długiego weekendu (cztery dni).

Osiągnięte podczas weekendu przychody – $71,4 mln – oznaczają:

  • nowy rekord weekendu z Labor Day (do tej pory Halloween z 2007 roku / $26,4 mln w trzy dni i $30,6 mln w cztery dni),
  • drugi najlepszy trzydniowy wynik otwarcia 2021 roku oraz o początku pandemii (po Black Widow / $80,3 mln, nieco lepszy od F9: The Fast Saga / $70 mln),
  • trzecie najlepsze otwarcie września (za It / $123,4 mln oraz It: Chapter Two / $91,1 mln)

Kolejny sukces Marvela znów pokazuje, że jest to świetnie naoliwiona maszyna, której nie zatrzyma rosnąca liczba zakażeń wariantem Delta koronawirusa, niechęć Amerykanów do oglądania filmów na dużym ekranie (większa niż w czerwcu i lipcu!), a także nieprzetestowany do tej pory przez duże produkcje weekend z Labor Day. Natomiast Kevin Feige z powodzeniem wprowadził do MCU nową postać oraz zrobił prezent kolejnej grupie etnicznej. Jak podaje Deadline Hollywood, Azjaci stanowili prawie 1/5 całej weekendowej widowni (zazwyczaj stanowią kilka procent).

Co dalej z Shang-Chi? Film podoba się zarówno krytykom (92% na Rotten Tomatoes), jak i widzom (98% na Rotten Tomatoes, ocena „A” na CinemaScore), co powinno wpłynąć na dobry word-of-mouth, który z kolei może przełożyć się na niewielkie spadki w kolejnych tygodniach. Box office’owa przewaga tego filmu nad Black Widow jest też taka, że Shang-Chi będzie przez następne 45 dni dostępny wyłącznie w kinach. W wypracowaniu długich nóg powinna pomóc również niezbyt mocna konkurencja we wrześniu. Następną naprawdę dużą premierą będzie dopiero 8 października No Time to Die. Póki co ciężko określić, czy uda się jako pierwszemu filmowi od początku pandemii dobić do pułapu $200 mln. Za tydzień powinniśmy wiedzieć więcej.

To był ogólnie bardzo udany weekend w amerykańskich kinach. Podczas całego długiego weekendu przychody ze sprzedaży biletów przekroczą najprawdopodobniej pułap $135 mln, co będzie wynikiem o 12% lepszym od tego, który odnotowano w tym samym terminie dwa lata temu. Jasne, w 2019 roku podczas weekendu z Labor Day w kinach nie był grany tak popularny film jak Shang-Chi, ale patrząc także na postawę innych wyświetlanych obecnie tytułów, amerykańscy kiniarze mogą mieć powody do zadowolenia, bo – mimo mocnej konkurencji ze strony Marvela – filmy w pierwszej dziesiątce odnotowały po części bardzo małe spadki.

Przychody Free Guy zmalały jedynie o 34% ($8,7 mln / $91,8 mln). Tymczasem w przypadku Jungle Cruise spadek był jeszcze mniejszy i wyniósł tylko 21%. Przygodowa produkcja Disneya zarobiła podczas szóstego weekendu wyświetlania prawie $4 mln, co pozwoliło jej utrzymać czwartą pozycję w weekendowym zestawieniu. W sumie na koncie tego filmu znajduje się już $105,6 mln. Niewielki spadki odnotowały jeszcze Don’t Breathe 2 (-23% / $2,2 mln / $28 mln), oraz Black Widow (-5%, $750 tys. / $182,5 mln), która podczas tego weekendu była zapewne wyświetlana wraz z Shang-Chi w ramach seansów double-feature w kinach samochodowych.

Największy spadek odnotowało The Suicide Squad (-55% / 905 tys. / $54,4 mln), które jest w tej chwili jedyną inną wyświetlaną w amerykańskich kinach ekranizacją komiksu. Z kolei nowość poprzedniego weekendu – Candyman – stracił nieco ponad połowę widowni (-52%), co przełożyło się na $10,6 mln podczas drugiego weekendu i daje $39,1 mln po pierwszych dziesięciu dniach. To dobry rezultat dla kosztującej $25 mln produkcji.

Pierwsza dziesiątka:

Źródła: Deadline Hollywood, Box Office Pro, The Numbers

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.