Walentynki to chyba najlepszy dla kin dzień w roku. Te jednak wypadły tym razem w czwartek, ale są na tyle blisko weekendu, że z pewnością frekwencja i tak będzie wysoka. Jak zawsze w tym czasie.

Od 2015 roku frekwencja podczas każdego weekendu z Walentynkami lub blisko nich – oprócz zeszłorocznego (Święto zakochanych wypadło w środę) – przekroczyła milion widzów:

1. 2015 rok – 13.02 – 15.02 – premierowy weekend filmu Pięćdziesiąt twarzy Greya – 1 328 663 widzów
2. 2016 rok – 12.02 – 14.02 – premierowy weekend filmu Deadpool – 1 310 093 widzów
3. 2017 rok – 10.02 – 12.02 – premierowy weekend filmu Ciemniejsza strona Greya – 1 137 342 widzów
4. 2018 rok – 09.02 – 11.02 – premierowy weekend filmu Nowe Oblicze Greya – 971 963

Aktualny weekend ma szansę nawiązać do tych najlepszych. Premierę bowiem ma „Jak wytresować smoka 3”. Kontynuacja długo wyczekiwanej animacji, której pierwszą część mogliśmy oglądać w 2010 roku (otwarcie 70 688 / ogółem 765 079), a drugą w 2014 (otwarcie 188 535 / ogółem 1 012 837), głównie dzięki feriom powinna zanotować rewelacyjne otwarcie. Wliczone do niego będą zeszłotygodniowe pokazy przedpremierowe. W kinach dopiero od tygodnia wyświetlana jest „Lego Przygoda 2”, która raczej straci niż zyska na bezpośredniej rywalizacji z animacja DreamWorks. Jednak film Warner Bros. dociera do około 50 kin więcej, co też powinno pozwolić jej uniknąć ogromnego spadku. Widownia „Jak Wytresować Smoka 3” powinna oscylować w granicach 300 tysięcy widzów.

Pierwsze miejsce zachowa raczej „Planeta Singli 3”, która co prawda nie pójdzie śladem pierwszej części, która podczas drugiego weekendu wyświetlania dzięki Walentynkom przypadającym na niedzielę podniosła swoją widownię o ponad 150%. Tym razem wzrost powinien być znacznie niższy w stosunku do otwarcia i może wynieść zaledwie 10%.

Czy „Alita: Battle Angel” znajdzie widownię w Polsce? W Ameryce sprzedaje się lepiej niż przypuszczano, a wróżono jej masywną klapę. Jednak mimo wszystko daleko jej do hitu, więc nie mówi to zbyt wiele. Niemniej podczas tego właśnie weekendu w roku filmy potrafią wykręcać wyniki, które normalnie są dla nich nieosiągalne. Opinie o „Alicie” są raczej pozytywne: na Mediakrytyk średnia ocena recenzentów to 6,3/10, a od widzów 6,7/10. Film podobno robi spore wrażenie na ekranach IMAX, co także może pomóc mu zdobyć dodatkowych widzów. Wszystkie to powinno przełożyć się na dobre otwarcie w granicach 70 tysięcy widzów.

W szerokiej dystrybucji pojawią się także dwa horrory. Tradycją staje się już wprowadzanie takich tytułów dla osób, które nie chcą oglądać w Walentynki filmów romantycznych oraz innych podobnych gatunkowo produkcji. Oba trafiają w  obfity repertuar maratonów antywalentynkowych, co już gwarantuje im dość wysoką widownię, nawet biorąc pod uwagę ich wątpliwą jakość. „Prodigy. Opętany” ma póki co średnią 2,8/10 na Mediakrytyk, natomiast „Zakon Świętej Agaty” posiada tylko jedną ocenę, i to negatywną. Maratony jednak wywindują ich widownię w rejony 30-40 tysięcy widzów na otwarcie. Oba filmy raczej szybko stracą widzów.

Widownia weekendowa powinna przekroczyć 1,2 mln widzów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.