Ostatni weekend września należał do najspokojniejszych (najnudniejszych), jeśli chodzi o światowy box office. Brak większych premier sprawił, że prawie cała czołowa dziesiątka okupowana jest przez premiery z poprzednich tygodni. 

Na czele zestawienia znalazła się ubiegłotygodniowa premiera – Ad Astra. Obraz z Bradem Pittem w roli głównej zarobił w trakcie weekendu $18 mln, z czego $3,1 mln pochodzi z otwarcia w Brazylii i $1 mln z premiery we Włoszech. Łączne przychody wynoszą $53,5 mln ($89 mln wraz z Ameryką). Najlepsze rynki to: UK –$5,6 mln, Francja – $5,4 mln, Japonia – $4,5 mln.

Weekendowe przychody It: Chapter Two wyniosły $11 mln. W sumie na koncie horroru jest już kwota $223 mln ($417,4 mln wraz z Ameryką).

Dzięki $10 mln zarobionym podczas weekendu, łączne przychody Downton Abbey wynoszą już $48,6 mln, a dodając do tego wynik z Ameryki Północnej, film zarobił już $107,1 mln. Poza Ameryką najlepszym rynkiem jest oczywiście Wielka Brytania z wpływami równymi $23,4 mln.

Jedyna hollywoodzka premiera tego tygodnia – Abominable – znalazła się na miejscu piątym z kwotą $8,8 mln. Animacja wystartowała w 30 krajach, najlepiej wypadła w Meksyku – $1,98 mln i Brazylii – $1,45 mln.

Once Upon A Time in Hollywood trafił do koreańskich kin, gdzie w trakcie weekendu zarobił $1,4 mln (najlepszy wynik dla filmu Tarantino). Łącznie na koncie filmu jest już kwota $218,4 mln ($356,9 mln wraz z Ameryką). Jak podają amerykańskie serwisy, 25 października film ma trafić do chińskich kin. Będzie to pierwszy film Tarantino, który zadebiutuje w Państwie Środka, choć trzeba dodać, że i Django było tam wyświetlany, z tym że film został „zdjęty” tuż przed premierowymi pokazami, pocięty i po miesiącu ponownie trafił do dystrybucji – w mocno okrojonej wersji. Finalnie zarobił $2,6 mln.
Jak zareagują chińscy kinomani na najnowszy film reżysera Pulp Fiction? Czy pomogą w przekroczeniu granicy $400 mln?

Za tydzień do kin trafi wyczekiwany Joker i to on zdominuje światowy box office.


Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.