Choć do amerykańskich kin trafią w ten weekend aż cztery – a nie tak jak wcześniej podawano, trzy – nowości w szerokiej dystrybucji, to tylko jedna z nich ma szanse zgarnąć poważne pieniądze.

Największą pod względem ilości kin nowością jest produkcja fantasy „The House With a Clock In Its Walls”. Ekranizacja powieści fantasy dla dzieci celuje w wynik około $20 mln. Tym samym film ten może zbliżyć się do wyniku otwarcia innej jesiennej premiery z Jackiem Blackiem. W październiku 2015 roku „Goosebumps” zarobiło podczas premierowego weekendu $23,6 mln (a w sumie $80,1 mln). Trzeba jednak przyznać, że materiał źródłowy tamtego filmu był chyba znacznie bardziej popularny. Tutaj z kolei mamy jedno dużo bardziej znane nazwisko w obsadzie – Cate Blanchett – które dodaje temu projektowi jedynie nieco więcej prestiżu zamiast box office’owego potencjału. Ów prestiż nie przekłada się jednak na recenzje. W tej chwili „Zegar czarnoksiężnika” – bo tak brzmi polski tytuł tej produkcji – jest „świeży” na Rotten Tomatoes, ale w każdej chwili może zostać zgniłkiem, jako że 60% zgromadzonych tam recenzji jest pozytywna. Nie jest to jednak film, na którego wynik w kinach opinie krytyków będą miały większy wpływ. W kontekście swojego budżetu, który wyniósł zaledwie $42 mln, potencjalny rezultat filmu studia Universal powinien ostatecznie zadowolić producentów.

Pozostałe trzy nowości powinny wywalczyć miejsce w pierwszej dziesiątce, ale wygląda na to, że żadna z nich może nie przekroczyć pułapu $5 mln. Jedną z nich jest „Life Itself”, dramat od twórcy popularnego serialu „This is Us”. Film ten zebrał fatalne recenzje (14% na Rotten Tomatoes) i cieszy się podobno bardzo małą popularnością w przedsprzedaży. Chyba nie każdy materiał nadaje się na duży ekran.

Do kin trafi także „Fahrenheit 11/9”, najnowsze dzieło Michaela Moore’a, twórcy najbardziej dochodowego w historii amerykańskich kin filmu dokumentalnego „Fahrenheit 9/11” ($119,2 mln). Od premiery tamtego filmu minęło 14 lat. W tym czasie mocno zmieniła się zarówno Ameryka, jak i kino. Jak pokazują wyniku późniejszych dokumentów Moore’a, wyraźnie zmniejszyło się także jego oddziaływanie na świadomość amerykańskich widzów. Nie należy więc liczyć na powtórzenie wyników notowanych w 2004 roku, choć „Fahrenheit 11/9”, który porusza tematykę wyborów prezydenckich w 2016 roku i dotychczasowej regencji Donalda Trumpa, może zainteresować tych bardziej liberalnych widzów w dużych miastach.

W nieco ponad 1400 kinach wystartuje poza tym thriller „Assassination Nation”, którego światowa premiera odbyła się w styczniu podczas tegorocznego Sundance Film Festival. Mimo szalonego zwiastuna nie będzie on raczej w stanie przebić się do świadomości mainstreamowej widowni. Żeby tego dokonać, potrzebowałby lepszego przyjęcia przez krytyków (69% na Rotten Tomatoes) oraz więcej szumu w mediach.

Jako że w pierwszej piątce znajdzie się miejsce tylko dla jednej nowości, pozostałe cztery pozycje zajmą starsze tytuły. O drugie miejsce powalczą najprawdopodobniej aż trzy filmy: „The Predator”, „The Nun” i „A Simple Favor”. Ten pierwszy rozczarował nieco swoim rezultatem podczas poprzedniego weekendu, zarabiając zaledwie $24,6. Słabe recenzje i niedużo lepsze oceny widzów (C+ Cinema Score) mogą przyczynić się do dużego, nawet ponad 60-procentowego spadku podczas drugiego weekendu wyświetlania. Sądząc po wyniku z wczoraj i porównując go do rezultatu „The Nun” przed tygodniem (a odbiór horroru jest podobny), film Shane’a Blacka mógłby zarobić nieco ponad $10 mln. Czy to się jednak uda?

Tymczasem horror Warner Bros., który podczas ostatniego weekendu zarobił $18,2 mln, powinien stracić około połowę widowni, co dałoby mu około $9 mln.

Minimalnie lepszy wynik może osiągnąć thriller „A Simple Favor”. Zbiera on na tyle dobre recenzje i opinie widzów, a jego bezpośrednia konkurencja ze względu na grupę docelową jest na tyle mała w tej chwili, że możliwy jest spadek wpływów nieprzekraczający 40%.

TOP 5:

  1. The House With A Clock In Its Walls – $21,5 mln
  2. The Predator – $9,8 mln (-61,2%)
  3. A Simple Favor – $9,3 mln (-41,9%)
  4. The Nun – $8,6 mln (-52,9%)
  5. Crazy Rich Asians – $5,8 mln (-33,3%)

One Comment on “Tylko jeden film zarobi ponad 10 mln dolarów? Prognoza weekendowa”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.