Kontynuacja najbardziej dochodowej animacji w historii światowych kin (nie licząc tegorocznego The Lion King) startuje w ten weekend na większości rynków.

Najważniejszym rynkiem jest oczywiście Ameryka. Przedsprzedaż biletów rozpoczęła się dopiero na początku listopada, ale zarówno na Fandango, jak i na Atom Tickets odnotowano rekordowe wyniki z pierwszego dnia przedsprzedaży dla filmu animowanego. Na tej drugiej platformie udało się wyprzedzić także ogólnie takie przebojowe animacje jak Incredibles 2 oraz Toy Story 4. W ostatnich dniach rezultaty notowane przez Frozen II były tak dobre, że część obserwatorów sugerowała otwarcie w przekraczające nawet $180 mln. Warto zaznaczyć, że na ten moment najlepszym trzydniowym wynikiem otwarcia filmu animowanego w listopadzie może pochwalić się nadal The Incredibles z 2004 roku ($70,5 mln). Mocna przedsprzedaż nie musiała jednak odnosić się tylko do premierowego weekendu, jako że w następny czwartek Amerykanie obchodzą Święto Dziękczynienia, co oznacza w dużym stopniu dni wolne od szkoły już od poniedziałku oraz wyższe niż zwykle w środku tygodnia rezultaty filmów oraz lekkie „rozwodnienie” wyników notowanych w ten weekend. Analitycy z Box Office Mojo oraz Box Office Pro wzięli to najwyraźniej pod uwagę, jako że w swoich prognozach podali odpowiednio $120 mln oraz $130 mln jako wynik otwarcia najnowszej animacji Disneya. W naszej box office’owej zabawie średnia prognoz jest nieco wyższa i wynosi $143,5 mln.

Tymczasem okazuje się, że Frozen II może zarobić podczas swojego premierowego weekendu w Ameryce od $130-140 mln. Na to wskazują przynajmniej pierwsze szacunki. Przychody z czwartkowych pokazów przedpremierowych wyniosły $8,5 mln, co jest rekordowym wynikiem dla filmu animowanego odnotowanym w listopadzie. W zeszłym roku Ralph Breaks the Internet zarobił $3,8 mln we wtorkowy wieczór (pokazy od 18:00, tak samo jak tym razem) przed Thanksgiving (czwarty czwartek listopada). Wcześniej (także we wtorek) Moana (2016) zarobiła $2,6 mln, a Coco (2017) nieco słabsze $2,3 mln. Z kolei lepsze wyniki odnotowały w ostatnich latach Finding Dory ($9 mln) czy Toy Story 4 ($12 mln). Oba filmy były jednak premierami wakacyjnymi, stąd tak mocne rezultaty z czwartkowych pokazów przedpremierowych.

Wspomniane wcześniej otwarcie Frozen II ($130-140 mln) oznaczałoby czwarte lub piąty najlepszy wynik otwarcia w historii listopada. Powyżej tego poziomu sprzedały się do tej pory tylko The Hunger Games: Catching Fire ($158 mln) oraz druga, czwarta i ewentualnie piąta część The Twilight Saga ($142,8 mln; $141 mln; $138,1 mln). Część druga sprzedałaby się także mniej więcej dwa razy lepiej od pierwszej ($67,4 mln / 3 dni), która w kolejnych miesiącach zwielokrotniła wynik otwarcia niemalże sześciokrotnie $400,7 mln. Choć kontynuacja nie będzie miała zapewne tak dobrych nóg (ciężko będzie powtórzyć budowany przez wiele tygodni popkulturowy fenomen bez chociażby takiego przeboju jak „Let It Go”), to nie powinna mieć problemu z przebiciem rezultatu poprzednika.

Także poza Ameryką rezultat części pierwszej ($873,5 mln) powinien zostać poprawiony. Na dobry początek (środa i czwartek) na konto filmu z 26 rynków wpłynęło $18,6 mln. Na wszystkich z nich Frozen II zajęło w te dni pierwszą pozycję, a na siedmiu zaliczyło nawet najlepszy z pierwszego dnia wyświetlania wynik w historii dla filmu animowanego – m.in. w Indonezji, Turcji czy Korei Południowej. W tym ostatnim kraju w ciągu dwóch pierwszych dni bilet zakupiło 1,125 mln widzów (cztery razy więcej niż w przypadku pierwszej części w tym samym czasie). W Niemczech pierwszego dnia do kin poszło 204 tys. widzów. Był to trzeci najlepszy wynik z dnia otwarcia w tym roku po Avengers: Endgame (prawie 462 tys.) oraz The Lion King (niemalże 210 tys.). Z kolei we Francji bilety zakupiło 362 tys. widzów (szósty najlepszy wynik z pierwszego dnia wyświetlania w tym roku). Wczoraj Frozen II trafiło także do chińskich kin, gdzie sprzedano bilety na kwotę $11,4 mln. To najlepszy wynik z dnia otwarcia pośród filmów animowanych Disneya (także biorąc pod uwagę Pixara). W prognozach oczekiwano weekendu otwarcia na poziomie $30 mln. Teraz wydaje się, że animacja może wystartować z poziomu powyżej $40 mln. Jeżeli chodzi o cały rynek zewnętrzny, to w prognozach wskazywano na otwarcie w okolicach $130 mln. Pierwsze rezultaty wskazują jednak na znacznie lepsze otwarcie, nawet powyżej $170 mln. Globalnie Frozen II może zarobić podczas premierowego weekendu nawet $300 mln.

Podsumowanie weekendu w Ameryce i na świecie pojawi się na stronie kolejno w niedzielny wieczór i poniedziałkowy poranek.

Źródła: Deadline Hollywood, Insidekino, Box Office Mojo, Pro Box Office

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.