W lipcu jak w kalejdoskopie weekendy są kolejno słabe i dobre, teraz więc przyszła pora na dobry weekend.

Był dobry w dużej mierze dzięki premierze #MammaMiaHereWeGoAgain, która zgromadziła prawie połowę widowni. Należy pamiętać, że doliczone są pokazy przedpremierowe, więc sam weekend i wynik filmu były nieco słabsze. Jak sequel musicalu poradził sobie na tle tegorocznych produkcji? Zajął miejsce w pierwszej 10.

1. Kobiety Mafii – 628 625
2. Nowe Oblicze Greya – 429 570
3. Pitbull: Ostatni Pies – 314 087
4. Avengers: Wojna Bez Granic – 271 279
5. Iniemamocni 2 – 252 474
6. Narzeczony Na Niby – 251 848
7. Mamma Mia: Here We Go Again – 213 496
8. Podatek Od Miłości – 210 437
9. Deadpool 2 – 209 194
10. Wyszczekani – 172 545
11. Jurassic World: Upadłe Królestwo – 152 705
12. Han Solo: Gwiezdne Wojny – Historie – 136 457
13. Czarna Pantera – 133 471
14. Piotruś Królik – 118 247
15. Kobieta Sukcesu – 117 543
16. Fernando – 103 454
17. Gotowi Na Wszystko. Exterminator – 103 016
18. Więzień Labiryntu: Lek Na Śmierć – 96 873
19. Zimna Wojna – 85 086
20. Pszczółka Maja: Miodowe Igrzyska – 75 353

W trzeci weekend wyświetlania na drugą pozycję spadła animacja #Iniemamocni2. Jednak spadek był dużo mniejszy niż przed tygodniem, bo tylko 28%, dzięki czemu ma już na koncie 942 tys., czyli tylko o 40 tys. mniej niż część pierwsza. Popularnością nawiązuje do najchętniej oglądanych filmów Pixara w Polsce. O ile #GdzieJestNemo ze swoim 1,66 mln jest raczej poza zasięgiem, to pozostałe filmy spod znaku skaczącej lampki powinny zostać pokonane. (patrz tabelka)

Niezły start zanotowała animacja #KsiążęCzaruś – 36,3 tys. Średnia na kino jednak jest słabsza od #Iniemamocnych2, którzy mają obecnie trzeci weekend. Polacy powoli zaczynają być wybredni w animacjach, a pojawia się ich teraz naprawdę dużo. Słabe rezultaty ostatnio notowały #CowTrawiePiszczy#OdlotowyNielot#FutrzakiRuszająNaRatunek, czy też średnie jak #LuisiObcy czy #KaczkizGęsiejPaczki. Rynek powoli się nasyca, podczas gdy jeszcze kilka lat temu dystrybutorzy wyciągali animacje z „kapelusza, które notowały starty na kilkadziesiąt tysięcy widzów. W tej sytuacji Kino Świat powinien być zadowolony z rezultatu. W ciągu kolejnych trzech tygodni pojawią się #JakZostaćCzarodziejem#Patryk#MłodziTytaniAkcja czy #KrzysiuGdzieJesteś. Zobaczymy kto zje więcej tortu od młodych widzów.

Na czwartym i piątym miejscu są dwie najwyżej sklasyfikowane premiery zeszłego tygodnia. #Sicario2Soldado i #PierwszaNocOczyszczenia, mają po 10 dniach wyświetlania odpowiednio 55,9 tys. i 51,2 tys. Ich dotychczasowe rezultaty są bardziej zbliżone, niż wcześniej można było przypuszczać. Pierwsze #Sicario zgromadziło 124,9 tys. widzów, podczas gdy najwyżej notowany film z serii #NocOczyszczenia zebrał u nas tylko 73,2 tys. Była to część trzecia.

#DrapaczChmur nie zawojował polskiej widowni, po 17 dniach ma tylko 116 tys. widzów, ale to i tak już lepszy wynik niż #Rampage, który zebrał około 95 tys. widzów. Ostatecznie osiągnie trochę lepszy wynik niż zeszłoroczny film z Dwaynem Johnsonem, #Baywatch – 134,1 tys.

W 10 wciąż są weterani notowania, #ZimnaWojna i #JurassicWorldUpadłeKrólestwo. Osiągnęły odpowiednio 717,8 tys. i 820,3 tys. Film Bayony w ten weekend awansował na 9 miejsce 2018 roku, a w zasięgu ma jeszcze #Deadpoola2, który ma około 838 tys. widzów.

Na miejscu 11 znalazła się premiera #Niepoczytalna. Film ten miał dość wąską dystrybucję, ale to nie dziwi, skoro premierę miał cztery miesiące temu w Ameryce. Na 59 kopiach film obejrzało w weekend 7 323 widzów, a średnia wyniosła 124 osoby.

Granicę 100 tys. widzów przekroczył dokument o Whitney Houston. W weekend zobaczyło go 4 918, a łącznie ma 110 250 sprzedanych biletów. Inny dokument o projektancie mody #McQueen nie ma takiego samego szczęścia do widzów, w ten weekend stracił ich ponad 50%. Zobaczyło go 2 931, a łącznie 23 163 osób.

Prawie 70% straciła #NiezwykłaPodróżFakira. Co ciekawe w zeszły weekend film ten miał 118 kin, a w ten tylko 65, więc taki duży spadek nie dziwi. Obejrzało go łącznie tylko 14 049 osób.

W weekend do kin przyszło 451 896 widzów, co stanowi wzrost względem poprzedniego weekendu o prawie 52%. w zeszłym roku analogiczny weekend miał trochę mniej widzów, bo 422 666.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.