Podczas tego weekendu w amerykańskich kinach sprzedano bilety na kwotę $53 mln. To oznacza, że względem poprzedniego tygodnia przychody zmalały o 45%. Nie jest to jednak zaskakujące, jako że weekend następujący po długim świątecznym weekendzie ze Świętem Dziękczynienia zazwyczaj należy do słabszych.
Tym razem żadne hollywoodzkie studio nie przygotowało dużej premiery. Dopiero w następny piątek do kin trafi West Side Story, które od kilku dnia zbiera bardzo pozytywne recenzje i jest w tej chwili typowane na jednego z najważniejszych oscarowych kandydatów. Będzie to jednak tylko przystawka do głównego box office’owego dania świątecznego, które do kin trafi 17 grudnia. Spider-Man: No Way Home bije właśnie rekordy przedsprzedaży i może być pierwszym filmem od początku pandemii, który przekroczy pułap $200 mln podczas premierowego weekendu.
Tymczasem kina muszą zadowolić się holdoverami. Część z nich zaprezentowała się dobrze tydzień temu, ale tradycyjnie weekend po Święcie Dziękczynienia przyniósł duże spadki. Jedynym wyjątkiem jest Dune, które powróciło na jeden tydzień do kin IMAX i dzięki temu zaliczyło zaledwie 17-procentowy spadek. Podczas siódmego weekendu wyświetlania film Denisa Villeneuve’a zarobił $1,8 mln, co daje w sumie $104,6 mln. Już za chwilę wynik ten przebije Ghostbusters: Afterlife, które dzisiaj przekroczyło pułap $100 mln. Po 57-procentowym spadku przychody podczas trzeciego weekendu wyświetlania wyniosły niespełna $10,4 mln, a w sumie na koncie tego filmu znajduje się $102,2 mln.
O przekroczenie pułapu $100 mln będzie w następnych tygodniach walczyło Encanto, które po 53-procentowym spadku zarobiło tym razem $12,7 mln. Po pierwszych dwunastu dniach wyświetlania najnowsza animacja Disneya posiada na swoim koncie $58 mln. Najbliższy czas powinien sprzyjać małym spadkom, jednak już 24 grudnia film ten będzie dostępny na Disney+ w cenie abonamentu, a dwa dni wcześniej na duże ekrany trafi konkurencja ze studia Universal, Sing 2, która zarobiła podczas specjalnych pokazów przedpremierowych tydzień temu w sobotę ok. $1,5 mln. Encanto spisuje się słabiej niż inne animacja studia Disney lub Pixar, które w poprzednich latach trafiały do kin w okolicach Thanksgiving.
Z innych newsów:
- Także 53-procentowy spadek odnotowało House of Gucci, którego przychody podczas drugiego weekendu wyniosły $6,8 mln. Od premiery na konto tego filmu wpłynęło $33,6 mln;
- Na czwartym miejscu wystartował skierowany do religijnej widowni Christmas With the Chosen: The Messengers, który zarobił $4,1 mln w 1700 kinach od piątku do niedzieli oraz $9 mln od premiery w środę;
- Licorice Pizza odnotowało po raz kolejny najwyższą średnią na kino ($55,8 tys.), zarabiając $223 tys. (-35%) w czterech kinach. Po pierwszych dziesięciu dniach wyświetlania na koncie najnowszego dzieła Paula Thomasa Andersona znajduje się $761 tys.
Źródła: Deadline Hollywood, The Numbers