Dwa tygodnie temu zaskoczyła nas wiadomość, że „Deadpool 2” będzie miał premierę w Chinach. Chodzi oczywiście o ugrzecznioną wersję, która w grudniu w kinach na świecie wyświetlana była pod tytułem „Once Upon a Deadpool”. W Chinach pojawia się z tym samym tytułem, co wersja z kategorią R. Czy to oznacza, że Fox wliczy te wpływy do zarobków filmu? Na razie nie wiadomo.

Znane są już zarówno zarobki z piątku i wstępne z soboty. Na razie, mimo że Ryan Reynolds osobiście pofatygował się do Chin, jest przeciętnie, a przynajmniej daleko od zarobków, jakie ostatnio generują inne filmy komiksowe. 2018 rok był dla nich niezwykle łaskawy, bo wszystkie fabularne ekranizacje komiksów nie schodziły poniżej $60 mln na starcie.

  1. Avengers: Infinity War – $191 mln (najlepsze otwarcie wszech czasów) /  łącznie $359,5 mln
  2. Venom – $107,7 mln (13 najlepsze) / $272,2 mln
  3. Aquaman – $93,4 mln (21 najlepsze) / $294,8 mln
  4. Ant-Man And The Wasp – $66,7 mln (35 najlepsze) / $121,2 mln
  5. Black Panther – $65,1 mln (39 najlepsze) / $105 mln
  6. Spider-Man: Into The Spider Verse – $25,9 mln (177 najlepsze) / $62,6 mln

Tymczasem „Deadpool 2” może zarobić mniej od najsłabszej pozycji na liście, jaką jest animacja Sony. W piątek jego zarobki, po $0,35 mln na pokazach przedpremierowych, wyniosły $8,27 mln, a w sobotę zamiast standardowego wzrostu, doszło do ich spadku do poziomu $7,22 mln. Być może Chińczycy obejrzeli ten film już wcześniej w inny sposób, jako że trafił on do kin na całym świecie już w maju zeszłego roku. Może po obejrzeniu części pierwszej chińscy widzowie oczekiwali czegoś innego od filmu o najbardziej zwariowanym superbohaterze. Tak czy inaczej, zarobek weekendowy może się zamknąć w kwocie $21-22 mln, a końcowe wpływy ze względu na nienajlepsze opinie mogą nie sięgnąć nawet $50 mln.

White Snake

Nadal świetnie sobie radzi „Bumblebee”, który w piątek przekroczył $150 mln. Wraz z estymowanym zarobkiem w sobotę ($2,45 mln) ma już na koncie $153,1 mln, czyli $12 mln mniej od trzeciej części „Transformers”.

Coraz lepiej poczyna sobie chińska animacja „White Snake”, która przez kolejne 15 dni wyświetlania osiągała lepsze wyniki niż w dzień otwarcia, podczas którego wpływy wyniosły $1,44 mln. Tymczasem w sobotę, czyli podczas 16. dnia projekcji, na konto filmu wpłynęło $3,42 mln. Jednak łączne zarobki nie są jeszcze zbyt wysokie, wynoszą bowiem $39,8 mln. Jeśli wciąż będą się utrzymywały na takim poziomie jak dotychczas, to możliwe będzie nawet podwojenie tego wyniku.

Mimo niskiego otwarcia nieźle sobie radzi „Escape Room”, który wczoraj stracił względem poprzedniego piątku około 25% wpływów, a dzisiaj 32% względem poprzedniej soboty. Jak na chińskie standardy hold jest bardzo dobry. Być może te standardy właśnie się zmieniają, bo coraz więcej filmów notuje niższe spadki. Wracając do filmu, który został wycofany z polskich kin – po starcie na poziomie $8,5 mln ma już na koncie $19,7 mln. W grę wchodzi więc co najmniej potrojenie wyniku otwarcia, co nadal jest rzadkością w chińskich kinach.

Źródło: entgroup, boxofficemojo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.