Pierwsze szacunki dotyczące piątkowych i weekendowych wyników nowości wskazują na ogromną przewagę brytyjskiej produkcji nad pozostałymi nowościami.
Downton Abbey już od kilku tygodni bardzo mocno spisywał się w przedsprzedaży (lepiej nawet od takich skierowanych do nieco starszego widza przebojów jak Once Upon a Time in Hollywood czy Mamma Mia: Here We Go Again!). Tak duże zainteresowanie było jednak odczytywane jako reakcja najwierniejszych fanów popularnego kilka lat temu serialu, co z kolei miało nieco zakrzywiać prawdziwe zainteresowanie tym filmem. Jednak już wyniki z pokazów przedpremierowych wskazywały na przewagę tej produkcji nad innymi nowościami weekendu. Downton Abbey zarobiło w czwartkowy wieczór $2,1 mln. Wynik ten nie obejmował jednak $2,2 mln zarobionych podczas innych pokazów przedpremierowych, które miały miejsce już tydzień temu. Tym samym film miał na swoim koncie $4,3 mln przed premierowym piątkiem. Tymczasem pierwsze szacunki dotyczące wczorajszych przychodów mówią o $14,5 mln (w tym $4,3 mln z przedpremierowych) i ponad $30 mln (a nawet $35 mln) z pierwszego weekendu wyświetlania. W tych najbardziej $22-24 mln.
Filmem, który według prognoz miał nawiązać z Downton Abbey walkę o pierwszą pozycję w weekendowym zestawieniu był Rambo: Last Blood. Analitycy rynku wskazywali na otwarcie w okolicach $20 mln. Jednak wiele wskazuje na to, że ostatecznie wynik z premierowego weekendu będzie niższy. W czwartkowy wieczór przychody wyniosły $1,3 mln, natomiast pierwsze szacunki dotyczące piątku mówią o niespełna $7 mln, co mogłoby oznaczać $17-18 mln podczas premierowego weekendu.
Nieco lepiej radzi sobie dużo lepiej oceniany przez krytyków (82% na Rotten Tomatoes) dramat/thriller sci-fi, Ad Astra. Film z Bradem Pittem miał zarobić według analityków rynku $17-19 mln na otwarcie i być najsłabszą nowością tego weekendu. Pierwsze rezultaty i szacunki ($1,5 mln w czwartek, ponad $7 mln do końca piątku i $18-19 mln podczas całego weekendu) wskazują na otwarcie w ramach oczekiwań. Kosztująca według szacunków od $80 do $100 mln produkcja będzie potrzebowała jednak bardzo długich nóg i ogromnego wsparcia rynku zewnętrznego, żeby uniknąć strat jeszcze na poziomie dystrybucji kinowej.
Starsze tytuły – Hustlers i It: Chapter Two – idą według obecnych szacunków na weekendowe rezultaty w okolicach $16 mln. Wiele wskazuje na to, że aż pięć filmów znajdzie się powyżej pułapu $15 mln. To będzie kolejny dobry weekend w bardzo udanym box office’owo wrześniu w amerykańskich kinach..