Wynik otwarcia Frozen II jest mniej więcej zgodny z oczekiwaniami branży, choć niektórzy spodziewali się zapewne jeszcze wyższych przychodów.
$127 mln oznacza piąte najlepsze otwarcie w historii listopada oraz najlepsze dla filmu animowanego w tym miesiącu:
- The Hunger Games: Catching Fire – $158 mln;
- The Twilight Saga: New Moon – $142,8 mln;
- The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 – $141 mln;
- The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1 – $138,1 mln;
- Frozen II – $127 mln;
Pierwsza część sprzedała się podczas premierowego weekendu w szerokiej dystrybucji prawie dwa razy słabiej, jednak szybko stała się popkulturowym fenomenem i dobiła ostatecznie do $400 mln. W tym przypadku nogi będą zapewne krótsze, jednak dzięki zbliżającemu się okresowi świątecznemu wokół Thanksgiving (nadchodzący czwartek) sprzedaż powinna utrzymać się na bardzo wysokim poziomie w kolejnych dniach (mogło to mieć wpływ na „rozwodnienie” wyniku otwarcia). Animacja powinna cieszyć się dużą popularnością do końca roku i bez większych problemów poprawić końcowy wynik poprzednika.
Nieco poniżej oczekiwań spisał się dramat A Beautiful Day in the Neighborhood. Jednak podobnie jak Frozen II, powinien on się cieszyć dużym zainteresowaniem w następnych dniach oraz tygodniach. Tom Hanks, jeden z najbardziej lubianych hollywoodzkich aktorów wciela się tutaj w legendarną postać amerykańskiej telewizji, Freda Rogersa. Film zbiera bardzo pozytywne recenzje (96% na Rotten Tomatoes) oraz może okazać się crowd-pleaserem, tak jak zeszłoroczny dokument o panu Rogersie, Won’t You Be My Neighbor?, który zarobił w sumie aż $22,8 mln (bardzo dobry wynik jak na film dokumentalny). $13,5 mln z weekendu otwarcia może ostatecznie przełożyć się nawet na $70-80 mln. Tymczasem budżet wyniósł zaledwie $25 mln.
Trzecią nowością było 21 Bridges, które spisało się zgodnie z oczekiwaniami i zarobiło $9,3 mln. W głównej roli występuje Chadwick Boseman, czyli gwiazda przebojowego Black Panther ($700,1 mln). Nie dziwi więc, że ponad 1/3 całkowitej widowni tego filmu stanowili Afroamerykanie.
W limitowanej dystrybucji najważniejszą premierą był nowy film w reżyserii Todda Haynesa, Dark Waters. Oparty na faktach dramat nie zdołał jednak osiągnąć oszałamiającej średniej w czterech kinach, w których zarobił $110 tys. Film z Markiem Ruffalo i Anne Hathaway nie ma prawie żadnego oscarowego buzzu, co zapewne miało wpływ na jego postawę podczas premierowego weekendu. Wynik nie jest zły, choć po produkcji z takimi nazwiskami przed i za kamerą można było spodziewać się więcej niż $27,5 tys. na jedno kino.
Jeżeli chodzi o nowości poprzedniego weekendu, to dość niespodziewanie najmniejszy spadek zaliczyło nie Ford v Ferrari, a The Good Liar. Thriller z Ianem McKellenem i Helen Mirren sprzedał się słabo przed tygodniem ($5,6 mln), ale w związku z tym, że jego widownię stanowią głównie starsi widzowie, to można było spodziewać się umiarkowanego spadku. Tym razem przychody wyniosły niecałe $3,4 mln (-40%), co daje skromne $11,8 mln po 10 dniach wyświetlania.
Znacznie lepszym wynikiem może pochwalić się wspomniany wcześniej film Jamesa Mangolda, który po 49-procentowym spadku zarobił $16 mln. Po drugim weekendzie na koncie Ford v Ferrari znajduje się prawie $58 mln. Droga do rentowności jest jednak jeszcze długa. Budżet produkcji wyniósł $97,6 mln.
Tymczasem klęska Charlie’s Angels została w ten weekend przypieczętowana. Po 62-procentowym spadku przychodów na konto filmu Elizabeth Banks wpłynęło tym razem tylko $3,2 mln. Taki rezultat przekłada się na $13,9 mln po pierwszych dwóch weekendach.
Z kolei Joker ($326,9 mln). wyprzedził podczas tego weekendu Deadpoola 2 ($324,6 mln) i wskoczył do pierwszej piątki najbardziej dochodowych filmów z kategorią wiekową R w amerykańskich kinach.
Na koncie ciekawostka odnośnie Knives Out. Film trafi do kin w środę, jednak wczoraj i przedwczoraj od godziny 19:00 w 936 kinach odbywały się jego pierwsze płatne seanse przedpremierowe. Przychody wyniosły $2 mln, co należy uznać za bardzo dobry rezultat oraz zwiastuje udane otwarcie nowego filmu Riana Johnsona podczas następnego weekendu.
Więcej informacji znajdziecie na Box Office Mojo.
Pierwsza dziesiątka weekendu:
Premiery następnego weekendu: obok wspomnianego wcześniej Knives Out do kin w środę trafi także dramat Queen & Slim.