Jak przystało na kinowe lato, sporo dzieje się w światowych kinach. Dużo nowości, a i sobotni Dzień Dziecka pomógł utrzymać widownie filmom, które debiutowały w minionych tygodniach.
Zgodnie z oczekiwaniami na czele znalazł się film „Godzilla: King Of The Monsters”, choć podobnie jak w Ameryce, wpływy były mniejsze od prognozowanych. $130 mln, jakie produkcja zarobiła w od premiery (w kilku krajach film zadebiutował w środę) nie jest małą kwotą, to jest mniejsza od pierwszych prognoz, które mówiły o $170-$190 mln. Oczywiście najlepszym rynkiem okazały się Chiny, gdzie wpływy z otwarcia wyniosły $70 mln. Jest to wynik dwukrotnie większy od wyniku pierwszej części z 2014 roku (łącznie $77 mln) i bardzo podobnym do wpływów jakie zanotował „Kong: Skull Island” (łącznie $168 mln). Godzilla 2 zbiera niezłe recenzje wśród chińskich widzów, wydaje się jednak, że producenci nie specjalnie mogą liczyć na „długie nogi” w tamtejszym box office i ciężko będzie dobić do wyniku ostatniego King Konga. W innych krajach film radzi sobie … różnie. W Japonii zarobił $8,4 mln (poprzednik – $4,9 mln/$29 mln), Meksyku – $4,6 mln ($7,2 mln/$16,5 mln), UK – $4,4 mln ($10,5 mln/$29 mln). Obawiam się (mocno kibicuje Monsterverse od WB), że film nie przebije wyniku „jedynki” i kolejna część serii – „Godzilla vs Kong” – może być ostatnią. Gdyby tylko te filmy były tak dobre jak plakaty do nich.
Na drugim miejscu, z kwotą $78 mln, znalazł się Aladdin. Spadek wpływów wyniósł zatem tylko 35% co jest dość sporym zaskoczeniem, po dość kiepskich wynikach jakie notował np. Dumbo. Co więcej, w niektórych krajach (Dania, Belgia) wpływy wzrosły w porównaniu z weekendem premierowym. Łącznie na koncie produkcji Disneya jest już $260,9 mln ($446 mln wraz Ameryką). Najlepsze rynki obecnie to: Chiny – $39,4 mln, UK – $24,2 mln, Meksyk – $19,2 mln, Korea – $15,2 mln, Włochy – $12,7 mln.
Na trzecim miejscu podium znalazł się zwycięzca Festiwalu Cannes – Parasite. Kwota $24,5 mln pochodzi oczywiście w znakomitej większości z rodzimego rynku reżysera Bong Joon-Ho, czyli Korei Południowej.
Rocketman jest już wyświetlany w 40 krajach, a łączne wpływy wynoszą $31,2 mln. W ten weekend film wystartował m.in. w Australii – $3,9 mln, Francji – $1,8 mln i Niemczech – $1,5 mln. Prawie połowę łącznego wyniku – $15,3 mln – biografia Eltona Johna zawdzięcza widzom z UK.
Animacja Secret Life Of Pets 2 zadebiutowała na kolejnym wielkim rynku – Rosji – gdzie weekendowe wpływy wyniosły $11,6 mln (poprzednik $16,3 mln/$33,2 mln). Łącznie na koncie produkcji jest już $28,4 mln.
Avengers: Endgame nadal trzyma się w Top 10 światowego box office’u. W ten weekend wpływy wyniosły $8,6 mln, a łącznie to już $1,897 mld ($2,713 mld wraz z Ameryką). Licznik „Ile brakuje do „Avatara”” wskazuje w tej chwili na $74 mln.
Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com