Na tydzień przed premierą Black Panther: Wakanda Forever hollywoodzkie studia postanowiły nie wprowadzać żadnych dużych nowości na ekrany kin. Tę sytuację w najlepszy możliwy sposób wykorzystał Black Adam, który odnotował niewielki spadek zarówno w Ameryce, jak i na rynku zewnętrznym, a w sumie na całym świecie jego przychody przekroczyły $300 mln.

W amerykańskich kinach przychody Black Adama zmalały o 33% do $18,5 mln, co daje mu w sumie $137,4 mln. W przyszłym tygodniu należy spodziewć się dużego spadku, jednak mimo to film ten powinien zarobić ostatecznie ok. $170 mln. Poza Ameryką na konto tego tytułu wpłynęło jeszcze $25,4 mln, co daje w sumie $182, 3 mln. Tutaj na pewno uda się przekroczyć pułap $200 mln, a premiera w Japonii na początku grudnia może pomóc w przekroczeniu w rozrachunku końcowym $400 mln na całym świecie. Na więcej nie można liczyć, jako że szanse na premierę w Chinach wydają się znikome.

Tymczasem Smile dobił właśnie do $200 mln na całym świecie. Po tym weekendzie na amerykańskim koncie horroru znajduje się już prawie $100 mln, z kolei poza Ameryką przychody wzrosły o $5,1 mln do $103,8 mln. Najlepsze wyniki odnotowano w Wielkiej Brytanii ($12,5 mln), Niemczech ($11,1 mln), we Francji ($8,7 mln), w Meksyku ($8,2 mln) oraz Hiszpanii ($5,3 mln). Dla przypomnienia – film ten kosztował zaledwie $17 mln i jest tym samym kolejnym bardzo dużym sucesem studia Paramount w tym roku po Scream ($140 mln na całym świecie / budżet: $24 mln), The Lost City ($190 mln / budżet: ok. $70 mln), Sonic the Hedgehog 2 ($404 mln / budżet: ok. $100 mln) oraz Top Gun: Maverick (prawie $1,5 mld / budżet: $170 mln).

W Ameryce na drugiej pozycji wystartował japoński One Piece Film: Red, który poza Ameryką zarobił do tej pory $162,4 mln (w tym ponad $120 mln w samej Japonii), z czego $6,6 mln podczas tego weekendu. Przychody z 2367 amerykańskich kin wyniosły $9,5 mln, co jest wynikiem mniej więcej zgodnym z oczekiwaniami, choć słabszy od tych, które w ostatnim czasie notowały inne przebojowe filmy anime:

  • Demon Slayer: Mugen Train$22,8 mln
  • Jujutsu Kaisen 0$18 mln
  • Dragon Ball Super: Superhero$21,1 mln

W Ameryce w ostatnim czasie do pierwszej dziesiątki trafiają filmy, których dystrybucja jest rozszerzana po limitowanym starcie. W tym tygodniu takim tytułem jest The Banshees of Inisherin, który był wyświetlany w 895 kinach (o 839 kin więcej niż przed tygodniem). Niestety jest to kolejna prestiżowa propozycja, która po mocnym starcie w kilku kinach nie jest w stanie znaleźć widowni będąc wyświetlaną w większej liczbie kin.  Przychody wyniosły tym razem $2 mln. Podobnie było z tydzień temu z TÁR oraz Till. Tym razem film z Cate Blanchett zarobił $670 tys. (-36%) w 1090 kinach, a w sumie posiada na swoim koncie $3,7 mln, natomiast historia Emmeta Tilla wygenerowała niespełna $1,9 mln (-32%) w 2136 kinach (w sumie $6,6 mln). Pokazuje to, że starszą i nieco bardziej wymagającą widownię jest nadal trudno przyciągnąć do kin, nawet w przypadku filmów, które zbierają bardzo mocne recenzje i generują dużo oscarowego buzzu.

Źródła: Deadline Hollywood, The Numbers, ComScore, Box Office Mojo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.