Większość rynków światowych opanowały animacje, a najwięcej pierwszych miejsc zdobyła trzecia część filmu „Jak wytresować smoka”.
Filmy, które zajęły pierwsze miejsca pod względem przychodu w poszczególnych krajach:
How to Train Your Dragon: The Hidden World – 17 państw
Alita: Battle Angel – 6
The LEGO Movie 2: The Second Part – 4
Escape Room – 2
Ralph Breaks the Internet – 2
Green Book – 2
Aquaman (Japonia), Bohemian Rhapsody (Holandia), Cold Pursuit (Portugalia), Extreme Job (Korea), Ir visi ju vyrai (Litwa), The Mule (Włochy), Organize Isler: Sazan Sarmali (Turcja), Planeta Singli (Polska), Serial (Bad) Weddings 2 (Francja), Taxi Blues (Serbia), Trhlina (Słowacja), The Wandering Earth (Chiny), Zeny v behu (Czechy)
Świetne rezultaty uzyskały filmy na rynkach azjatyckich, a to za sprawą świątecznych dni związanych ze świętami księżycowego nowego roku, obchodzonym w tamtym rejonie świata. Na bieżąco informujemy o wynikach w Chinach, a szczególnie rezultatach filmu „The Wandering Earth”. Po wczorajszych $26 mln przychodu, brakuje mu już tylko $2 mln do pół miliarda dolarów.
Równie dobrze wyglądają wyniki filmów w Korei. „Extreme Job” ma już na koncie prawie $100 mln (brakuje 1,1 mln) – obejrzało go 12,8 mln widzów (Korea liczy 51 mln mieszkańców). To więcej niż zarobki najbardziej dochodowej na ten moment premiery 2019 w amerykańskich kinach. Tylko 3 filmy w historii uzyskały wyższy przychód w tym kraju. Do drugiego w zestawieniu „Avatara” brakuje jeszcze ok. $12 mln, co oznacza, że pobicie tego wyniku jest jak najbardziej możliwe. Trudniej będzie pokonać lidera, „Roaring Currents” – $131,5 mln przychodu i 17,6 mln widzów.
„Aquaman” dopłynął wreszcie do Japonii. Mimo że zajął pierwsze miejsce, to wynik $2,86 mln nie można uznać za rewelacyjny. „Venom” zarobił na tamtejszym rynku o milion dolarów więcej podczas swojego premierowego weekendu.
Bardzo dobrze w Azji wystartowało widowisko „Alita:Battle Angel”. Pośród siedmiu rynków pierwszego miejsca nie udało się osiągnąć tylko w Korei, choć zarobki wyniosły tam aż $11 mln. Dobrze to rokuje przed przyszłotygodniowym debiutem w Chinach i Japonii.
„Bohemian Rhapsody” podczas 15. tygodnia wyświetlania wciąż znajduje się na pierwszym miejscu w Holandii.
W Rosji film „T-34” rzutem na taśmę wyprzedził „Avengers: Infinity War” i został najbardziej dochodową premierą 2018 roku na tym rynku.
Filmy z największym przychodem na jednym rynku (poza USA i Chinami)
Tytuł | Kraj | przychód w dolarach | |
---|---|---|---|
1 | Extreme Job | Korea Południowa | 14,339,444 |
2 | Alita: Battle Angel | Korea Południowa | 10,865,186 |
3 | Serial (Bad) Weddings 2 | Francja | 9,572,048 |
4 | How to Train Your Dragon: The Hidden World | Niemcy | 6,119,087 |
6 | How to Train Your Dragon: The Hidden World | Francja | 6,090,046 |
7 | The LEGO Movie 2: The Second Part | Wielka Brytania | 5,198,978 |
8 | Alita: Battle Angel | Taiwan | 4,626,235 |
5 | Alita: Battle Angel | Wielka Brytania | 4,061,778 |
9 | Nicky Larson et le parfum de Cupidon | Francja | 3,564,907 |
10 | How to Train Your Dragon: The Hidden World | Wielka Brytania | 3,489,623 |