Spider-Man: Far From Home znalazł się na czele weekendowego box office’u z kwotą $238 mln.  Aladdin, któremu szans na zbliżenie się do miliarda nie dawał chyba nikt, ma już na koncie $921 mln, z czego już ponad $600 mln pochodzi z rynków zagranicznych. 

Najnowsza produkcja studia Di….Sony 😉 wystartowała w tym tygodniu w 63 krajach, zarabiając $238 mln. W większości z nich, premiery miały miejsce przed weekendem i tak np. w Korei nowy Spider-Man zadebiutował we wtorek – wpływy wynoszą już $33,8 mln (siódme najlepsze otwarcie wszech czasów pod względem ilości sprzedanych biletów)w UK film jest wyświetlany od poniedziałku, a do niedzieli zarobił już $17,8 mln. W Meksyku Sony zaliczyło najlepszy otwarcie w historii – czterodniowe wpływy wyniosły $13,9 mln.

Oczywiście nadal najlepszym rynkiem są Chiny, gdzie po ubiegłotygodniowym starcie produkcja zanotowała względnie niewielki spadek wpływów (69%), zarabiając $30 mln . Łączne przychody z Państwa Środka wynoszą już $167,4 mln, co już jest wynikiem o $13 mln lepszym od finalnego wyniku Captain Marvel. Łączne wpływy wpływy z rynku zewnętrznego wynoszą $395 mln ($580 mln wraz z Ameryką). Homecoming zarobił odpowiednio $545 / $880 mln. Wygląda na to, że najnowszy Człowiek Pająk idzie po drugi miliard studia Sony, bijąc przy tym $890 mln jakie zarobił Spider-Man 3 (rekordzista filmów o tym superbohaterze).

Jeśli chodzi o Chiny, to Spider-Man: Far From Home musiało oddać palmę pierwszeństwa lokalnej produkcji, The White Storm 2: Dug Lords. Samo otwarcie jest już lepszym wynikiem od zanotowanego przez pierwszą część – według Box Office Mojo oryginał zarobił w sumie $44,5 mln.

Trzeci weekend w kinach i trzecie miejsce w box office dla Toy Story 4. Trzy dni przyniosły produkcji $43 mln. Film Pixara jest hitem m.in. w Meksyku, gdzie ustanowiła najlepszy wynik dla animacji w historii – $60,1 mln (bijąc tym samym inną produkcja tego studia, Coco). Poza Meksykiem najlepsze rynki to: UK – $44,8 mln (trzeci wynik w tym roku), Chiny – $27,6 mln, Brazylia – $22 mln, Korea – $20,4 mln.  Łącznie animacja ma już na koncie $343 mln ($649 mln wraz USA).

Konkurencyjna (dla Toy Story 4) oferta studia Universal – The Secret Life Of Pets 2 – radzi sobie dużo gorzej (co patrząc na wynik oryginału – $507 mln poza Ameryką – jest dużą niespodzianką). Obraz zarobił w ten weekend $22,4 mln, a prawie połowę tej kwoty – $11 mln – stanowią wpływy z premiery w Chinach (oryginał wystartował z kwotą $15 mln, a łącznie zarobił $58 mln).

Wspomniany na wstępie Aladdin, kolejny weekend notuje małe spadki (a m.in. w Niemczech i Szwecji wzrosty) frekwencji. W trakcie siódmego już weekendu produkcja Disneya zarobiła $16,2 mln, a łączne przychody poza USA przekroczyły właśnie $600 mln. Wraz z wpływami z Ameryki film zarobił już $921 mln i gdyby nie zbliżająca się premiera Króla Lwa, to chyba padłby kolejny, trzeci miliard w tym roku. Najlepsze rynki to: Japonia – $79,2 mln, Korea – $66,9 mln, Chiny – $53,3 mln, UK – $43,8 mln, Meksyk – $32,3 mln.


Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

One Comment on “Już prawie $400 mln dla „Spider-Man:Far From Home”. „Aladdin” przekracza $600 mln.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.