W czołówce zestawienia najpopularniejszych filmów w światowych kinach właściwie bez zmian. Na czele ekranizacja komiksu DC (chyba do końca maja na czele będzie ekranizacja komiksu), czyli Shazam!. Nowości After i Hellboy znalazły się na piątym i ósmym miejscu.

Shazam! zarobił w trakcie weekendu $35,9 mln (spadek o 65%), a łącznie na koncie produkcji są $164 mln. Największe (choć nie należy uznać tego za sukces) wpływy pochodzą z Chin – $40,4 mln, dalej UK – $11,7 mln, Meksyku – $10,1 mln, Brazylii – $8,9 mln i Rosji- $8,3 mln. Film ma jeszcze dwa tygodnie, żeby dobić do $200-$250 mln, bo wydaje się, że wraz z premierą Avengers, okrzyk „Shazam!” może nie wystarczyć.

Dumbo i P Strom zamieniły się miejscami i to film Tima Burtona znalazł się tym razem na drugim miejscu podium z kwotą $22 mln. Film zbliża się do granicy $200 mln wpływów z rynku zewnętrznego – zapewne będzie dość częstym wyborem w okresie świątecznym, co może oznaczać, że w rezultacie końcowym dobije do $250-$270 mln. Największe wpływy pochodzą z: UK – $23 mln, Chin – $20,9 mln, Meksyku – $17,6 mln, Włoszech – $10,8 mln i Hiszpanii – $10,3 mln.

Dwie najważniejsze nowości tego weekendu – After i Hellboy – wystartowały odpowiednio na 5. i 8. miejscu. Ekranizacja książki Anny Todd pojawiła się w 28 krajach, gdzie zarobiła $11,7 mln. Produkcja znalazła się na pierwszym miejscu m.in. we Włoszech ($3,4 mln) i Niemczech ($2,9 mln), a także  Polsce (dokładny wynik nie jest znany). Wydaje się, że producenci znaleźli dobry moment na debitu takiej produkcji, bo może to być świetna alternatywa (nie świetny film), dla widzów, których nie interesuje MCU i DCEU.

Wyświetlany w 41 krajach Hellboy zarobił $10,1 mln. Brak na obecną chwilę danych o wynikach w poszczególnych krajach, niemniej jednak temat kontynuacji raczej nie będzie podejmowany. Dodam, że poprzednie ekranizacje komiksu w reżyserii Guillermo del Toro, też nie były box office’owymi fenomenami, zarabiając odpowiednio $39 mln i $84 mln na rynkach poza Ameryką.


Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.