Kolejny weekend nie przyniósł zmiany na pozycji lidera listy najpopularniejszego filmu na rynkach międzynarodowych. Po raz trzeci należy ona do produkcji studia Paramount – Sonic The Hedgehog. Jedyna hollywoodzka nowość – The Invisible Man – znalazła się na miejscu drugim.
Ekranizacja gry komputerowej Sonic zarobiła podczas trzeciego weekendu $26,8 mln (spadek o 30%) co przekłada się na łączne wpływy w wysokości $137 mln ($265 mln wraz z Ameryką). Najlepsze rynki to: UK – $22,3 mln, Meksyk – $15,7 mln, Francja – $13,2 mln, Rosja – $10 mln i Brazylia – $8,3 mln. Przed niebieskim jeżem start w Japonii i Chinach (choć nie wiadomo dokładnie kiedy).
Na pozycję wicelidera z $20,2 mln przychodów wskoczyła nowość, The Invisible Man. Produkcja studia Universal pojawiła się w 47 krajach, z których najlepiej poradziła sobie w: UK – $2,86 mln, Francji – $2,2 mln, Meksyku – $1,86 mln, Australii – $1,66 mln i Niemczech $1,21 mln. Łączny wynik jest podobny do tych notowanych przez A Quiet Place (którego druga część trafi do kin 20 marca) czy Lights Out. Jak ostatecznie wypadnie The Invisible Man? Sporo zależy od dalszego rozwoju sytuacji z epidemią. Na ten moment wydaje się, że film może zarobić około $80 -100 mln poza Ameryką.
Granicę $100 mln w globalnym box office przekroczył najnowszy film Guya Ritchego, The Gentlemen. Zdecydowana większość tej kwoty –$66,7 mln – pochodzi z rynków międzynarodowych, wśród których wyróżnia się Wielka Brytania – $15,6 mln i Australia – $10 mln. W maju film ma zaplanowaną premierę we Włoszech, a dopiero w październiku obraz trafi do kin japońskich.
Dwaj zwycięzcy najważniejszych nagród filmowych (Oscar i Złoty Glob) – Parasite i 1917 przekroczyły granicę $200 mln przychodów z rynków zagranicznych. W przypadku pierwszego z nich największy udział w wyniku mają oczywiście widzowie z Korei Płd., którzy wydali na bilety $75 mln. Największy wkład do wyniku filmu Sama Mendesa mają z kolei widzowie z UK – $55 mln.
Źródło: ComScore.com, Deadline.com, BoxOfficeMojo.com