Kolejna aktorska wersja animacji Disneya – Dumbo – zawitała do światowych kin i z kwotą $71 mln, stała się jednocześnie liderem zestawienia. Drugie miejsce także dla produkcji wspomnianego studia, Captain Marvel, która już w tym tygodniu dołączy do grona box office’owych miliarderów. 

Film Tima Burtona zawitał do 53 krajów (dodam, że w kilkunastu z nich premiery miały miejsce już 26 marca), będąc najczęstszym wyborem widowni m.in. w: UK ($7,4 mln), Meksyku ($7,2 mln), Rosji ($4,4 mln), Włoszech ($3,8 mln) i Francji ($3,6 mln). Dumbo wystartował także w Chinach, gdzie z kwotą $10,7 mln znalazł się na drugim miejscu tamtejszego box office’u, za rodzimą produkcją Song of Youth (czwarte miejsce naszego top 10 z kwotą $11,6 mln). Przy budżecie wynoszącym $170 mln wyniki z rynków światowych także nie napawają optymizmem. Disney liczy zapewne na niskie spadki, a może nawet wzrosty w okresie świątecznym. Trzeba jednak mieć na uwadze, że za tydzień do kin trafi zbierający dobre recenzje Shazam! i wydaje się, że w np. w Chinach latający słonik szans z superbohaterem miał nie będzie. Obstawiam końcowy wynik w okolicach $250 – 300 mln.

Oczywiście w ogólnym rozrachunku Disney większych powodów do zmartwień nie ma, a to za sprawą wyników jakie prezentują filmy z logiem Marvel. Najnowszy z nich – Captain Marvel – jako siódmy film z uniwersum MCU przekroczy miliard dolarów wpływów (stanie się to zapewne w ciągu najbliższych paru dni). Obecnie przychody z rynków zagranicznych wynoszą $636,8 mln, a największy w nich udział mają oczywiście widzowie z Chin$151,5 mln, dalej UK$42,7 mln, Korei$42,4 mln, Brazylii$34 mln, Meksyku$31,5 mln.

Na ostatnim stopniu podium znalazł się horror Us, którego wpływy podczas drugiego weekendu wyniosły $22,6 mln, a łączny wynik z rynków zagranicznych to już $46,3 mln. Filmem wystartował w ten weekend m.in. w Korei, gdzie zarobił $6,9 mln, a także Australii ($2,7 mln) i Rosji ($1,4 mln; drugie miejsce za Dumbo). Ogólnie horror Jordana Peele notuje małe spadki, co powinno się przełożyć na dużo lepszy łączny wynik niż w przypadku Get Out, który na zagranicznych rynkach zarobił blisko $80 mln. Kolejny raz trzeba wziąć jednak pod uwagę konkurencje w postaci Pet Sematary, który wejdzie do kin już za tydzień, a który zbiera także bardzo dobre recenzje.

Na koniec wspomnę jeszcze, że globalne przychody animacji How To Train Your Dragon 3 przekroczyły $500 mln ($501,9 mln z czego $349 mln pochodzi z rynków zagranicznych), a Alita: Battle Angel pokonała granicę $400 mln ($402,5 mln z czego $317,7 mln pochodzi z rynków zagranicznych).

Źródło: ComScore.com, BoxOfficeMojo.com, Deadline.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.