aby założyć posty i tematy.

BO Polska

Page 1 of 59Next

Temat poświęcony polskiemu box office'owi.

Chyba jeszcze nie podawaliśmy, że Mutanci 15 tys. z weekendu

Wczoraj na blogu napisałem, ale mogło zostać przeoczone, bo wynik "Tenet" był mniej zgodny z oczekiwaniami. 😉

W samym Heliosie sprzedano do wczoraj 14 tys. biletów na "Pętlę". Czyli wygląda na to, że będzie ponad 100 tys. w weekend, może nawet grubo powyżej tego pułapu.

A za tydzień "Mulan" i "After 2". Pierwsza część tego drugiego zgromadziła u nas na starcie prawie 125 tys. Druga część ma przedpremierowe w ten weekend, ogólnie ok. 300 seansów, więc przed premierą kilka tysięcy osób powinna już zgromadzić.

W Niemczech druga część idzie właśnie na ok. 290 tys. wraz z pokazami przedpremierowymi, czyli nieco ponad 10% słabiej od poprzednika. Nawet jeżeli w Polsce spadek będzie dwukrotnie większy, to w weekend otwarcia może mieć ok. 100 tys. wraz z przedpremierowymi. Myślę, że "Mulan" nie ma szans, choć ciężko powiedzieć, jakie jest u nas zainteresowanie filmem Disneya.

Dokonuje się jakaś reaktywacja Vegi? Bad Boy nie chwycił z powodu tematu, czy chwycił dopiero na Netflixie? Jestem zaskoczony, myślałem, że to już koniec epoki.

Wrócę jeszcze na moment do otwarcia Tenet.

Not great not terrible chciałoby się rzec i jest to chyba adekwatna ocena, biorąc pod uwagę okoliczności.

Natomiast nikt nie zauważył, iż pod jednym względem jest to otwarcie rekordowe. Mianowicie 675 kopii/ekranów to najszersza dystrybucja w historii branży kinowej w Polsce ever. W ogóle w obecnej sytuacji pandemicznej w kinach jest sporo miejsca, co wykorzystują mniejsi dystrybutorzy, wprowadzając swoje tytuły w liczbie kopii nie do pomyślenia pół roku temu (Babyteeth od Best Film na 144 kopiach!).

Dane* dotyczące liczby kopii poszczególnych filmów fajnie pokazują rozwój polskiego rynku. W czasach analogowych powyżej 100 kopii dostawały tylko największe hity amerykańskie i polskie (a i to nie wszystkie - raczej lektury szkolne i widowiska historyczne niż komedie romantyczne). Przyznam szczerze, że nie znam pierwszego tytułu dystrybuowanego na 100 lub więcej kopiach - brak danych dla lat 90-tych i początku dwutysięcznych. Podejrzewam, że takiego lidera mogło nie być - w nowy ustrój mogliśmy już wejść z takimi wartościami. W XXI w. nastąpił rozwój multipleksów, ale nie miało to wielkiego wpływu na bicie rekordów w tej dziedzinie. Prawdziwy przełom nastąpił z wejściem technologii cyfrowej, czyli pod koniec pierwszej dekady XXI w. W 2009 wszyscy czekali na Avatara, ale to, dość niespodziewanie, jako pierwszy barierę 200 kopii złamał pixarowski Odlot. Kilka miesięcy później rekordzistą został film Camerona - 235 kopii. W 2011 roku na 300 kopiach pokazywano 1920 Bitwę Warszawską Hoffmana. Kolejny próg przekroczony został w 2013 roku - Hobbit: Pustkowie Smauga otrzymał 425 kopii. Olbrzymi skok wykonało Przebudzenie mocy, które jako pierwsze przekroczyło nie tylko 500, ale i 600 kopii - a dokładnie 601. Wynik ten pobiła jego kontynuacja, czyli Ostatni Jedi (608). I tak to trwało do ostatniego weekendu.

Jako ciekawostka lista wszystkich filmów z 500 lub więcej kopiami:

Planeta singli 2 (2018) - 503

Król Lew (2019) - 507

365 dni (2020) - 510

Łotr 1. Gwiezdne wojny - historie (2016) - 514

Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie (2019) - 546

Listy do M. 3 (2017) - 549

Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy (2015) - 601

Polityka (2019) - 601

Avengers: Koniec gry (2019) - 602

Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (2017) - 608

Tenet (2020) - 675

Ciekawe jak długo utrzyma się ten rekord.

 

*wszystkie dane dotyczą weekendu otwarcia; ekspansja poszczególnych tytułów oczywiście ma miejsce, ale informacje o tym nie są publikowane.

 

 

 

 

Ernest Kubica, Marek Pilarski and Szaman have reacted to this post.
Ernest KubicaMarek PilarskiSzaman

Super, dzięki za ciekawostkę. Nie sprawdzałem właśnie po tym kątem, choć szerokość dystrybucji faktycznie robiła wrażenie.

To dobry materiał na post na fanpage! 🙂

Jak chcesz , to możesz przekleić całość. Nie będę miał pretensji o kradzież własności intelektualnej 😉

Marek Pilarski has reacted to this post.
Marek Pilarski

Pierwszy ponad 100 kopii miał Pan Tadeusz. Znaczy w premierowy weekend miał 99 potem zwiększyli na 104. Wcześniej Ogniem i mieczem miało najpierw 75, a potem zwiększyli do 99.

Marek Pilarski has reacted to this post.
Marek Pilarski

Spór pisze, że nie przedłużono dzierżawy Kinu Atlantic w Warszawie i możliwe, że na jago miejscu powstanie biurowiec. To jest najstarsze nieprzerwanie działające kino w Warszawie - ma obecnie 4 sale. Byłem tam ze 3 razy. Bardzo przyjemne kino i dość mocno oblegane bo bilety jak na samo centrum Warszawy niedrogie. Sale niby jak w Multipleksach, ale jakieś takie przytulniejsze. Pamiętam jak byłem pierwszy raz chyba w 2002r. to już zupełnie kosmos - szczególnie fajnie rozłożone głośniki i bardzo przyjemny dźwięk. Raz byłem w tygodniu ok. godz. 13. myślałem, że będą pustki, a tam z 80 osób - okazało się, że są tańsze bilety dla seniorów do godz. 16 i płacą tylko 12 zł za bilet i 3/4 widowni to byli emeryci.

Marek Pilarski has reacted to this post.
Marek Pilarski

Napisałem tekst na stronę. Za dużo informacji było na post. 😉

http://boxoffice-bozg.pl/tenet-najszerzej-dystrybuowanym-filmem-w-historii-polskich-kin/

 

Dzięki!! 🙂

 

Szaman has reacted to this post.
Szaman

178 tys. widzów na "Pętli"

https://sporwkinie.blogspot.com/2020/09/petla-z-bardzo-mocnym-otwarciem-w-kinach.html

 

Czyli Tenet po prostu mało kogo obchodził.

W Polsce tak, w innych krajach zainteresowanie było większe, choć nie wiem jeszcze, czemu tak było. 😛

Nawet w polskiej sieci nie było jakiegoś wielkiego nastroju oczekiwania, częstsza była łatka odcinania kuponów po Incepcji. Nie wiem jak było z kampanią reklamową w polskich mediach.

Dramatyczna sytuacja lubelskiego kina Bajka, w artykule pada wiele konkretnych liczb, na przykład koszt jednego seansu to dla nich 200 zł.

https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/kino-bajka-w-lublinie-istnieje-od-1991-roku-boi-sie-ze-do-urodzin-za-dwa-tygodnie-moze-nie-dotrwac,n,1000274264.html

Wrzucam, bo trochę czasu mi to zajęło, ale są też różne tabelki z różnymi liczbami, np. najlepsze otwarcia i wyniki ogólne osiągnięte w czasach zarazy 🙂

„Pętla” po raz drugi na szczycie polskiego box office’u – podsumowanie weekendu.

 

Szaman has reacted to this post.
Szaman

Ktoś się pokusi na prognozę wyniku otwarcia filmu o Komendzie? 😉

Dobra, przejrzałem szybko, jak prezentuje się sytuacja na wieczornych seansach w Opolu dzisiaj. No i wygląda tak, jakby szedł na ponad 100 tys. Tydzień temu dawałbym jakieś 110-120 tys., zobaczymy, czy się sprawdzi.

Page 1 of 59Next