Trzy pierwsze miejsca w weekendowym zestawieniu polskiego box office’u zajmują filmy grozy. Wypadające w sobotę Halloween i związane z nim maratony horrorów mocno nakręciły frekwencję w kinach podczas minionego weekendu.

Numerem jeden jest Come Play, które w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem Monolith Films. Na otwarcie film ten zobaczyło ponad 26,5 tys. widzów. To dziewiąty najlepszy wynik z premierowego weekendu osiągnięty w czasach zarazy. Horrorowi temu pomogły zapewne w bardzo dużym stopniu maratony w Cinema City i Multikinie, w ramach których amerykańska produkcja była wyświetlana w piątek. Z kolei na maratonach w Heliosie, które odbyły się w piątek i sobotę, zyskała nowość poprzedniego weekendu, Saint Maud. Brytyjska produkcja zgromadziła tym razem prawie 21 tys. widzów, co jest rezultatem niemalże trzykrotnie lepszym od wyniku otwarcia. Po 10 dniach wyświetlania na koncie tego filmu znajduje się nieco ponad 33 tys. widzów.

TOP 10 – otwarcia w czasach zarazy TOP 10 – suma widzów w czasach zarazy
1 Pętla 178 360 25 lat niewinności 701 488
2 25 lat niewinności 125 331 Pętla ponad 561 401
3 After 2 68 136 Scooby-Doo! ok. 440 tys.
4 Mulan 62 553 Tenet ok. 306,4 tys.
5 Scooby-Doo! 60 797* Mulan 306 041
6 Tenet  54 070 After 2 ok. 230 tys.
7 Greenland 38 871 Greenland 143 019
8 Banksterzy 30 979 Naprzód  ok. 115 tys.
9 Come Play 26 537 O czym marzą zwierzęta ok. 109 tys.
10 Tajemniczy ogród 22 496 Włoskie wakacje ok. 82 tys.

Najniższy stopnień na podium należy do hiszpańskiego horroru Numer 32. Film ten był również wyświetlany w ramach maratonów horrorów, ale tylko w Heliosie. Poza tym nie znalazł się w regularnym repertuarze kin tej sieci i był wyświetlany jedynie w kilku kinach niezależnych. Można więc założyć, że zdecydowana większość z niemalże 13 tys. sprzedanych biletów pochodzi z piątkowych i sobotnich maratonów. Podobny wynik mogła osiągnąć także inna nowość weekendu, Szkoła czarownic: Dziedzictwo. Jednak w związku z tym, że jest to produkcja dystrybuowana przez UIP, jej wynik nie został podany do wiadomości publicznej. W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla wyświetlanego w sile 142 kopii thrillera Obraz pożądania. Film, w którym występują m.in. Elizabeth Debicki oraz Mick Jagger zgromadził nieco ponad 6,5 tys. widzów, a wraz z pokazami przedpremierowymi pod koniec weekendu na jego koncie znajdowało się niemalże o tysiąc widzów więcej.

Starsze tytuły w pierwszej dziesiątce notowały umiarkowane spadki – od 35% w przypadku Czyśćca do 52% w przypadku Greenland, natomiast najchętniej oglądany film w czasach zarazy – 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy – przekroczył pułap 700 tys. sprzedanych biletów. Tymczasem ogólna frekwencja wzrosła względem poprzedniego weekendu. Dziesięć najpopularniejszych produkcji zgromadziło w sumie 93 961 widzów, co oznacza 36-procentowy wzrost w porównaniu do frekwencji sprzed tygodnia.

Źródła: Stowarzyszenie Filmowców Polskich; Radio Zet;

One Comment on “Horrory górą – podsumowanie weekendu w polskich kinach”

  1. Jako horror Come Play jest poprawny, ale dość sztampowy. Oczywiste Jump Scary, prosta fabuła, takie sobie zakończenie. Obraz Pożądania też w sumie miał prostą fabułę, ale podobał mi się bardziej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.