Mimo konkurencji ze strony nowej animacji, Scooby-Doo! odnotował niewielki wzrost widowni i znalazł się znów na szczycie polskiego box office’u.

Animacja studia Warner Bros. jest najlepiej sprzedającym się filmem po ponownym otwarciu kin, które zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa w połowie marca. Na jego koncie znajduje się już w sumie ponad 333 tys. sprzedanych biletów. Podczas piątego weekendu wyświetlania Scooby-Doo! obejrzało prawie 17 tys. widzów, czyli o niemalże trzy tysiące widzów więcej niż drugi w zestawieniu film, nowość O czym marzą zwierzęta. Dystrybuowana przez Kino Świat animacja zgromadziła na 221 kopiach nieco ponad 14 tys. widzów.

Wracając do Scooby-Doo!, to ostatni weekend dla tego filmu spędzony na pierwszej pozycji. W następny weekend prowadzenie przejmie inna produkcja studia Warner Bros., która jest wyświetlana w polskich kinach od wczoraj, mianowicie Tenet. Film w reżyserii Christophera Nolana powinien bez większych problemów zaliczyć najlepsze otwarcie od czasu ponownego otwarcia kin w czerwcu. W tej chwili należy ono właśnie do obecnego lidera box office’owego zestawienia i wynosi 60 797 widzów.

W pierwszej dziesiątce za miniony weekend znalazło się jeszcze miejsce dla dwóch nowości, brytyjskiej komedii Pojedynek na głosy oraz międzynarodowej koprodukcji z Johnem Malkovichem i Joshem Hartnettem w reżyserii Lecha Majewskiego, Doliny Bogów. Ten pierwszy zgromadził 5 635 widzów na 173 kopiach (prawie 8 tys. wraz z pokazami przedpremierowymi), ten drugi z kolei, będąc wyświetlanym w dość ograniczonej dystrybucji na 108 kopiach, zainteresował jedynie 3 062 podczas premierowego weekendu i zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Oczko niżej znalazła się wyświetlana już od dwóch tygodni Incepcja. Film Christophera Nolana trafił do kin z okazji dziesiątej rocznicy premiery, jednak nie cieszy się dużym zainteresowaniem, jako że do tej pory zgromadził tylko 11 384 widzów. To oznacza jednak, że w sumie, wraz z widownią z pierwotnej dystrybucji (ok. 1,088 mln widzów), megahitowi z Leonardo DiCaprio udało się już być może przekroczyć pułap 1,1 mln sprzedanych biletów w polskich kinach.

W zestawieniu, które możecie znaleźć na stronie Stowarzyszenia Filmowców Polskich, nadal brakuje filmów dystrybuowanych przez UIP. Pomijając te tytuły, frekwencja na filmach z pierwszej dziesiątki wyniosła nieco ponad 66,5 tys. widzów (+44% względem poprzedniego weekendu), ogólnie zaś 78,2 tys. (+43%). W nadchodzący weekend frekwencja pójdzie mocno w górę. Oprócz Tenet wczoraj do kin trafiała także komiksowa produkcja Nowi Mutanci, która od piątku do niedzieli powinna zgromadzić co najmniej kilkanaście tysięcy widzów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.