Ostatni tydzień wakacji należał w polskich kinach do bardzo spokojnych. Na ekranach nie pojawiła się żadna duża nowość, a w czołówce pozostały największe przeboje ostatnich trzech miesięcy. Na pierwszej pozycji pozostał Deadpool & Wolverine, który zgromadził 35 792 widzów, a w sumie przekroczył pułap 1,5 mln widzów. Tymczasem W głowie się nie mieści 2, które w pierwszej piątce weekendu spędziło już dwanaście tygodni, zbliżyło się do granicy 2,5 mln widzów.
Tak jak w Ameryce i na świecie sezon letni był bardzo udany dla Disneya. Deadpool & Wolverine stał się u nas trzecim najpopularniejszym filmem MCU, a W głowie się nie mieści 2 zdecydowanie najchętniej oglądaną animacją studia Pixar w Polsce (ostatecznie wyprzedzi drugie na liście Gdzie jest Nemo? o prawie milion widzów i zgromadzi dziesięciokrotność widowni z premierowego weekendu). Bardzo przyzwoicie spisuje się również Obcy: Romulus, który podczas trzeciego weekendu zgromadził jeszcze ponad 33 tys. widzów, a w sumie już 331 tys., czyli więcej niż w rozrachunku końcowym przyciągnęła poprzednia część serii, Obcy: Przymierze (322 tys.).
Dwa pozostałe miejsca w pierwszej piątce należą bez zmian do dwóch filmów dystrybutora UIP. Ich wyniki są więc tylko naszymi szacunkami. Gru i Minionki: Pod przykrywką mogło być bardzo blisko drugiej pozycji w weekendowym zestawieniu (nie wykluczamy, że animacja zgromadziła nieci więcej widzów niż Obcy: Romulus), mimo że tytuł ten jest grany od dziewięciu tygodni. W sumie na jego koncie po minionym weekendzie znajdowało się już ok. 2,065 mln sprzedanych biletów. Z kolei It Ends With Us przyciągnęło podczas swojego czwartego weekendu wyświetlania jeszcze prawie 20 tys. osób, a od premiery już prawie 400 tys.. Pół miliona może być jednak poza zasięgiem tego tytułu.
Najlepiej sprzedającą się nowością minionego weekendu był Bulion i inne namiętności. Francuski kandydat do Oscara w kategorii najlepszy film międzynarodowy okazał się od piątku do niedzieli smacznym kąskiem dla 16 126 widzów na 185 kopiach. W związku z licznymi pokazami przedpremierowymi może pochwalić się jednak widownią na poziomie już niemalże 50 tys.. Z kolei na 171 kopiach pojawił się skierowany do religijnych widzów hiszpański dokument Maryja. Matka ludzkości, który zainteresował 10 219 widzów (12 047 wraz z pokazami przedpremierowymi). Natomiast poza pierwszą dziesiątką z widownią na poziomie niespełna 8 tys. wystartował zbierający dobre recenzje oraz opinie widzów Strange Darling.
Źródła: boxoffice.pl, Stowarzyszenie Filmowców Polskich