Na światowych rynkach w ostatni weekend nie było zdecydowanego lidera. Brak dużych premier spowodował duże  rozdrobnienie wśród liderów, wśród których większość stanowią premiery z 2018 roku.

Pierwsze miejsca w poszczególnych krajach zajęły:

Aquaman – 5 państw

Bohemian Rhapsody – 3 

Bumblebee – 3

Dragon Ball Super: Broly – 2

How to Train Your Dragon: The Hidden World – 2

Ralph Breaks the Internet – 2

Robin Hood – 2

Spider-Man: Into The Spider-Verse – 2

Asterix: The Secret of the Magic Potion (Portugalia), Bizim Icin Sampiyon (Turcja), Creed II (Francja), Der Junge muss an die frische Luft (Niemcy), A Dog’s Way Home (Ukraina), Escape Room (Singapur), Green Book (Szwecja), Instant Family (Chorwacja), MAL-MO-E: The Secret Mission (Koerea Południowa), Mary Poppins Returns (Belgia), The Mule (Grecja), Non ci resta che il crimine (Włochy), Stan & Ollie (Wielka Brytania), T-34 (Rosja), Underdog (Polska)

„Bohemian Rhapsody” w 10. tygodniu wyświetlania zajął ponownie pierwsze miejsce weekendowego podsumowania w Japonii. Dzięki temu objął pierwszą pozycję w podsumowaniu za rok 2018, wyprzedzając dwie japońskie produkcje. Na koncie filmu jest 81,6 mln, a w premierowy weekend zarobił jedynie 4,3 mln. Oznacza to, że osiągnął mnożnik x19. Japonia jest chyba obecnie jedynym krajem, gdzie tak wysokie mnożniki nie należą do rzadkości, rekordowy należy do „Frozen” i wynosi x33.

Rewelacyjne wyniki w Rosji osiąga krajowa produkcja „T-34”. Podobno film ten jest oparty na faktach i opowiada o ucieczce rosyjskich żołnierzy z niemieckiej niewoli podczas II wojny światowej, częściowo uszkodzonym czołgiem T-34. Tym samym modelem czołgu jeździli „Czterej pancerni”. Po trzech tygodniach wyświetlania ma na koncie $27 mln, co daje mu już 3. miejsce w podsumowaniu roku 2018 w Rosji. Jeśli spadek w kolejny weekend będzie podobny do ostatniego, to film powinien wyprzedzić zajmujący pierwsze miejsce „Avengers:  Infinity War” w zeszłorocznym zestawieniu.

Film „Stan & Ollie”, czyli biografia aktorów wcielających się w postaci Flipa i Flapa, nie podbił na razie amerykańskich kin. Wyświetlany w ograniczonej dystrybucji osiąga wyniki gorsze od „Zimnej wojny”. Całkiem inaczej sytuacja wygląda w Wielkiej Brytanii, w której urodził się Stan Laurel. Film zarobił tam w weekend 3,3 mln, zajmując 1 miejsce.

Okazuje się że japońska animacja „Dragon Ball Super:Broly” jest bardzo popularna w Ameryce Południowej. Wyświetlana jest tam już w ośmiu krajach i zgromadziła ok. $20 mln.

Całkowity przychód „Zimnej wojny” we Włoszech przekroczył $1 mln. To piąty kraj poza Polską, w którym jej się to udało.

Największy przychód na jednym rynku (poza USA i Chinami)

 TytułKrajprzychód w dolarach
1MAL-MO-E: The Secret MissionKorea Południowa6,160,100
2Creed IIFrancja5,903,299
3T-34Rosja5,077,971
4The Dude in MeKorea Południowa4,457,247
5Bohemian RhapsodyJaponia3,513,069
6Der Junge muss an die frische LuftNiemcy3,403,817
7Stan & OllieWielka Brytania3,311,722
8The FavouriteWielka Brytania3,065,413
9Mary Poppins ReturnsWielka Brytania2,897,673
10Spider-Man: Into The Spider-VerseBrazylia2,797,140

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.