Chinese Doctors zaliczył niewielki, 17-procentowy spadek w rodzimych kinach i zarobił podczas drugiego weekendu wyświetlania $44,2 mln. To wystarczyło, żeby zostać zwycięzcą weekendu nie tylko w chińskich, ale także światowych kinach.
Na koncie lidera zestawienia znajduje się $137,2 mln. To więcej niż kwota, którą po drugim weekendzie na rynku zewnętrznym może pochwalić się Black Widow. Film MCU zarobił tym razem $29,9 mln po 55-procentowym spadku oglądalności poza Ameryką. To wynik zbliżony do tego, który odnotowało w ostatnich dniach F9 – $28,6 mln. W tym przypadku doszło jednak do ponad 100-procentowego wzrostu względem poprzedniego weekendu w związku z najlepszymi pandemicznymi otwarciami we Francji ($9,4 mln) oraz Niemczech ($6,8 mln).
Wynik Black Widow jest póki co dość skromny jak na film Marvela, jako że czeka on na premierę w Chinach (póki co nadal brak konkretnej daty) oraz na innych kluczowych rynkach w Azji Południowo-Wschodniej. Odwlekanie premiery może jednak mieć negatywny skutek na wynik w kinach, jako że dzięki równoczesnej premierze na Disney+ w sieci hulają już dobrej jakości pirackie kopie tego filmu. Do tej pory najlepsze wyniki odnotowano w Korei Południowej ($19,1 mln), UK ($15,6 mln), Francji ($11,5 mln), Australii ($7,9 mln) oraz Meksyku ($7,9 mln). Na tych czterech ostatnich rynkach film ten jest dostępny także na platformie streamingowej Disneya. Globalne przychody wynoszą obecnie $264 mln, $17,2 mln pochodzi z kin IMAX.
Tymczasem F9 zbliża się powoli do pułapu $600 mln na całym świecie. Po tym weekendzie na jego globalnym koncie znajduje się $591,2 mln. $436,4 mln pochodzi z 57 rynków poza Ameryką, $37 mln z kin IMAX. Najlepsze wyniki odnotowano do tej pory w Chinach ($215,3 mln), Meksyku ($24 mln), Rosji ($20,8 mln), Wielkiej Brytanii ($20 mln), Korei Południowej ($19,3 mln), Australii ($15 mln) oraz Brazylii ($10 mln). Na premierę czekają jeszcze Japończycy i Włosi.
Na czwartym miejscu zestawienia wylądował zwycięzca weekendu w amerykańskich kinach, Space Jam: A New Legacy. Nowość studia Warner Bros. pojawiła się w kinach na 63 rynkach, gdzie zarobiła w sumie $23 mln. Zdecydowanie najlepsze, i zaskakująco mocne otwarcie film ten odnotował w Australii, mimo nowych obostrzeń w stanie Wiktoria oraz Sydney – $6,5 mln. Następne w kolejności były Meksyk ($3,2 mln) oraz Wielka Brytania ($1,9 mln). W tym ostatnim ładna pogoda podczas weekendu mogła mieć negatywny wpływ na box office. Póki co nie jest znany wynik z polskich kin, choć szacowane przez nas otwarcie na poziomie ok. 100 tys. widzów mogłoby oznaczać ok. $500 tys.
TOP 10 weekendu:
Źródło: Deadline Hollywood, InsideKino