The Batman wystartował podczas minionego weekendu na 74 rynkach, gdzie zarobił $120 mln. Wraz z przychodami z Ameryki globalne otwarcie wynosi $248,5 mln. Nowość Warner Bros. spisała się ciut lepiej niż Joker, który podczas swojego premierowego weekendu na świecie w październiku 2019 roku zarobił 248,4 mln.
Nowy Batman wystartował na pierwszym miejscu na 73 rynkach. Najlepsze wyniki zostały odnotowane w następujących krajach:
- Wielka Brytania – $18 mln (9% lepiej niż Joker)
- Meksyk – $12 mln (drugie najlepsze otwarcie od początku pandemii)
- Australia – $9,2 mln (drugie najlepsze otwarcie od początku pandemii, a dla Warner Bros. od premiery Aquamana)
- Brazylia – $8,8 mln (trzecie najlepsze otwarcie w historii dla filmu DC, drugie w „czasach zarazy”)
- Francja – $8,5 mln (najlepsze otwarcie dla filmu Warner Bros. od premiery Jokera)
- Niemcy – $5,1 mln
- Korea Południowa – $4,4 mln
- Włochy – $4,1 mln
- Hiszpania – $3,7 mln
- Indie – $3,4 mln
Globalne przychody z kin IMAX wynoszą $22,3 mln, z czego $7,3 mln pochodzi z 320 ekranów tego formatu poza Ameryką. The Batman nie był wyświetlany w kinach w Rosji, gdzie premiera z wiadomych względów została odwołana, a także na Ukrainie, gdzie w związku z inwazją Rosji kina są nieczynne. Na premierę czekają jeszcze Japończycy (11 marca) oraz Chińczycy (18 marca). W tej chwili ciężko określić, jak w rozrachunku ostatecznym sprzeda się The Batman.Sądząc po takim otwarciu, powinno być to jednak co najmniej $750-800 mln.
O takiej kwocie mogą tylko pomarzyć producenci Uncharted. Ich film spisuje się jednak nadal dość dobrze. Ekranizacja gry zarobiła tym razem $17,4 mln, co oznacza wprawdzie 50-procentowy spadek względem poprzedniego weekendu, ale zwiększa przychody poza Ameryką do $171,3 mln. Wraz z zarobkami z Ameryki ($100,2 mln), kosztujący $120 mln film z Tomem Hollandem zarobił na całym świecie już ponad $270 mln. Najwyższe wyniki zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($27,5 mln), we Francji ($14,9 mln), Rosji ($14,8 mln), Hiszpanii ($10,5 mln) oraz Australii ($9,7 mln).
Poza tym w światowych kinach było raczej spokojnie. Pierwszą dziesiątkę wypełniają m.in. chińskie filmy, które w kinach pojawiły się miesiąc temu w okresie obchodów Chińskiego Nowego Roku. Najpopularniejszym z nich jest nadal The Battle At Lake Changjin II, który posiada na swoim koncie już w sumie $624,1 mln. W TOP10 weekendu znalazły się poza tym takie hollywoodzkie tytuły jak Death on the Nile, który zarobił podczas minionego weekendu $5,1 mln i posiada na swoim koncie poza Ameryką $78 mln ($115,1 mln na całym świecie), Sing 2, który wyśpiewał tym razem $4,2 mln, a w sumie $206,7 mln na rynku zewnętrznym i $360,2 mln na całym świecie, a także Spider-Man: No Way Home, którego stan konta na rynku zewnętrznym wzrósł o $4 mln do $1,08 mld, co daje globalnie ponad $1,866 mld.
Źródła: Deadline Hollywood, ComScore, InsideKino