Trzecia część serii Jurassic World zarobiła podczas minionego weekendu na całym świecie $320,4 mln, co po dodaniu przychodów z pierwszego tygodnia z 15 rynków, gdzie wystartował on tydzień temu, daje $389,1 mln. $143,4 mln pochodzi z otwarcia w Ameryce – to czwarty najlepszy czerwcowy start w historii. Poza Ameryką przychody wyniosły $177 mln.

W Ameryce film ten odnotował czwarte najlepsze czerwcowe otwarcie w historii, notując wynik tylko o 3% słabszy niż Jurassic World: Fallen Kingdom. W porównaniu do otwarcia Jurassic World z 2015 wynik jest słabszy o 31%. Przed weekendem prognozy wskazywały na start w okolicach $125-150 mln, jednak jeszcze kilka tygodni temu brane było pod uwagę otwarcie w okolicach $200 mln. Wydaje się, że sporo uwagi od Dominion odciągnął Top Gun: Maverick, który osiągnął ogromny sukces. Tym razem zarobił jeszcze $50 mln, co jest dziesiątym najlepszym w historii rezultatem odnotowanym podczas trzeciego weekendu wyświetlania. Film ten odnotował tylko 44-procentowy spadek, mimo że nowy Jurassic World odebrał mu miejsce we wszystkich salach premium.

Na amerykańskim koncie drugiego Top Gun znajduje się w sumie $393,3 mln. Już za chwilę film z Tomem Cruisem wyprzedzi Doctor Strange in the Multiverse of Madness (obecnie $397,8 mln) i stanie się największym przebojem tego roku za oceanem. A już jutro może on przekroczyć pułap $400 mln – jako pierwsza tegoroczna premiera i druga – po Spider-Man: No Way Home – w od początku pandemii. Ciężko powiedzieć, z jakim wynikiem swój bieg w Ameryce zakończy Top Gun: Maverick. Można jednak przypuszczać, że będzie to rezultat znacznie powyżej $500 mln.

Tymczasem poza Ameryką tytuł ten zarobił tym razem $52,7 mln (-39%), co daje mu w sumie $353,7 mln. Przychody ze światowych kin wynoszą z kolei już $747 mln. Przed filmem jeszcze premiera w Korei Południowej, gdzie Tom Cruise cieszy się ogromną popularnością. Nawet bez premiery w Chinach (i Rosji) powinna być to pierwsza tegoroczna premiera, która przekroczy pułap miliarda na świecie. Do tej pory najlepsze wyniki zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($63 mln), Japonii ($33,9 mln), Australii ($32,6 mln), we Francji ($28,7 mln), w Niemczech ($18 mln), Brazylii ($13 mln), Tajwanie ($10,9 mln), Meksyku ($9,9 mln), we Włoszech ($9,3 mln) oraz w Arabii Saudyjskiej (8,5 mln).

Na rynku zewnętrznym Jurassic World: Dominion zarobiło do tej pory $245,8 mln. $176,6 mln to zarobki z tego weekendu, reszta to przychody z pierwszego tygodnia wyświetlania na 15 rynkach, gdzie premiera odbyła się tydzień temu. $52,7 mln pochodzi z otwarcia w Chinach, gdzie nieczynne jest nadal ok. 20% kin. To najlepszy start hollywoodzkiego filmu w Państwie Środka w tym roku (i już ogólnie najlepszy wynik, wyprzedzając The Bad Guys / $43,1 mln) i podobny rezultat do otwarcia Jurassic World w 2015 roku, choć jednocześnie o ponad połowę słabszy od startu Fallen Kingdom / $111 mln).

Poza tym najlepsze wyniki do tej pory zostały odnotowane w Meksyku ($30,4 mln po drugim weekendzie), Korei ($21,7 mln po drugim weekendzie), Wielkiej Brytanii ($15,4 mln / otwarcie), Francji ($9,8 mln / otwarcie), Australii ($8,5 mln / otwarcie), Brazylii ($8,4 mln / po drugim weekendzie), Niemczech ($7,5 mln / otwarcie) oraz Indiach ($5,7 mln / otwarcie), Hiszpanii ($5,4 mln / otwarcie), Malezji ($5,2 mln / otwarcie), Indonezji ($4,7 mln / otwarcie), Tajwanie ($4,2 mln) oraz Holandii ($3 mln). Generalnie film ten spisuje się na ten moment o 11% słabiej niż Jurassic World: Fallen Kingdom oraz o 29% słabiej niż Jurassic World. Na wielu rynkach udało mu się odnotować jedno z najlepszych otwarć w historii studia Universal).

Tymczasem obecnie największy przebój roku w Ameryce i na świecie – Doctor Strange in the Multiverse of Madness – zarobił globalnie tym razem $10,3 mln, co zwiększyło jego przychody do $930,2 mln. Szanse na miliard są zerowe. Za kilka dni film ten przekroczy jednak pułap $400 mln, odda jednak tytuł najlepiej sprzedającego się filmu roku za oceanem Top Gun: Maverick. Na rynku zewnętrznym drugi Doctor Strange zarobił $532,4 mln, najwięcej w Wielkiej Brytanii ($51,4 mln), Koreii ($49,2 mln), Meksyku ($40,6 mln), Brazylii ($33,1 mln) oraz Francji ($27,7 mln).

Źródła: Deadline Hollywood, Box Office Pro, The Numbers, InsideKino

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.