Po przerwie wracamy z podsumowaniami weekendowych liderów na poszczególnych rynkach światowych.
W ostatni weekend na pierwszych miejscach na poszczególnych rynkach znalazły się:
Smallfoot – 11 państw
Johnny English Strikes Again – 10
Incredibles 2 – 4
Night School – 4
Gajin Svet – 1 (Słowenia)
The Great Battle – 1 (Korea Pł.)
Göktasi – 1 (Turcja)
Hello, Mrs. Money – 1 (Chiny)
The House With A Clock In Its Walls – 1 (Chile)
Kler – 1 (Polska) – 1
Louis & Luca – Mission to the Moon – 1 (Norwegia)
Natsume yujincho – 1 (Japonia)
The Nun – 1 (Francja)
Po cem muzi touzí – 1 (Czechy)
The Predator – 1 (Kolumbia)
A Simple Favor – 1 (Belgia)
A Twelve-Year Night – 1 (Urugway)
Unforgiven – 1 (Rosja)
Na rynkach światowych panowało duże rozdrobnienie. Mamy dwóch zdecydowanych liderów „Smallfoot” i „Johnny English Strikes Again”, ale mimo zwycięstwa w dużej liczbie państw nie osiągnęły one wielkich finansowych wyników. „Johnny English” tylko w jednym kraju przekroczył milion dolarów. „Small Foot” natomiast był liderem głównie na małych rynkach – na pięciu z nich miał wynik poniżej 100k$.
Oprócz dwóch powyższych produkcji jeszcze tylko „Incredibles 2” i „Night School” były na pierwszych miejscach w więcej niż jednym kraju. Po 3,5 miesiąca od premiery „Incredibles 2” zadebiutowali na ostatnich rynkach – w Niemczech i Austrii.
Na wielu rynkach największy przychód osiągnęły produkcje krajowe. Tak stało się też w Polsce i mamy tu dużą niespodziankę. „Kler” znalazł się na drugim miejscu zestawienia filmów wg przychodów w jednym kraju (zestawienie nie obejmuje zdecydowanie największych rynków – amerykańskiego i chińskiego). Wyprzedzony został tylko przez film z Korei. Rynek koreański bardzo urósł w ostatnim czasie i produkcje wyświetlane w tym kraju (najczęściej ich własne) mają bardzo często największe zarobki.
Najlepiej zarabiający film w ostatni weekend, koreański „The Great Battle” to wysokobudżetowe widowisko o oblężeniu i 84-godzinnej bitwie o twierdzę Ansi. Na potrzeby filmu wybudowano replikę twierdzy o wysokości 11 metrów i szerokości 180 metrów. Produkcja miała już premierę w Ameryce, ale nie podbiła tamtejszych kin, na 40 ekranach zarobiła w ciągu 2 tygodni 300k$. W październiku ma być wyświetlana w Australii i Wielkiej Brytanii.
Początek jesieni w wielu krajach, w odróżnieniu od Polski był bardzo słaby. W Wielkiej Brytanii był to 3 najsłabszy weekend w tym roku, w Japonii najsłabszy od końca lutego, a w Hiszpanii wszystkie filmy tam wyświetlane zarobiły mniej niż „Kler” w Polsce. Może sytuację w kolejnym tygodniu zmieni premiera „Venoma”.
Najwięcej na jednym rynku zarobiły (ranking nie uwzględnia filmów w Chinach i USA)
Tytuł | Kraj | zarobek w dolarach |
|
---|---|---|---|
1 | The Great Battle | Korea Południowa | 8,953,477 |
2 | Kler | Polska | 5,274,760 |
3 | Incredibles 2 | Niemcy | 4,457,229 |
4 | Feng Shui (Myung Dang) | Korea Południowa | 4,397,630 |
5 | The Negotiation | Korea Południowa | 3,573,596 |
6 | Smallfoot | Meksyk | 3,473,072 |
7 | The Nun | Korea Południowa | 2,926,676 |
8 | Incredibles 2 | Włochy | 2,884,388 |
9 | The Nun | Francja | 2,254,244 |
10 | Unforgiven | Rosja | 2,188,362 |
na podstawie danych: boxofficemojo.com