Choć w amerykańskich kinach pojawią się aż trzy dość duże nowości, żadna z nich nie będzie w stanie przerwać dominacji „Halloween”. Co więcej, istnieje szansa, że suma wpływów z premierowego otwarcia nowych filmów nie przekroczy $10 mln.

Pierwszą pozycję bez większych problemów powinien obronić horror studia Universal. Kosztująca $10 mln produkcja zarobiła podczas premierowego weekendu świetne $76,2 mln, w tym $33,1 mln w pierwszy dzień wyświetlania, co jest rekordowym wynikiem osiągniętym w październiku. Choć podczas premierowego weekendu była nieco większym frontloaderem niż „Venom”, to spadek wpływów podczas drugiego weekendu może okazać się podobny jak w przypadku ekranizacji komiksu. W „normalnych” warunkach, slasher – mimo dobrych recenzji i ocen widzów – odnotowałby najprawdopodobniej ponad 60-procentowy spadek wpływów, szczególnie po tak dobrym otwarciu, jakie miało „Halloween”. Jednak w kontekście zbliżającego się święta, którego nazwa pokrywa się z tytułem filmu Davida Gordona Greena, spadek może okazać się nieco łagodniejszy. Wpływ może mieć także praktycznie nieistniejąca konkurencja ze strony nowości, a także to, że „First Man” tego samego studia odda sporą część ekranów IMAX filmowi Blumhouse Produkctions. Dlatego też spodziewam się spadku w okolicach 57% i $32,5 mln podczas drugiego weekendu wyświetlania, co powinno dać $128 mln po 10 dniach wyświetlania.

Po raz czwarty na pozycji drugiej powinien znaleźć się dramat muzyczny „A Star Is Born”. Na tydzień przed premierą skierowanego do podobnej widowni „Bohemian Rhapsody”, który zbiera bardzo mieszane pierwsze recenzje, i w obliczu braku jakiejkolwiek poważnej konkurencji, oscarowy faworyt ma szanse odnotować do tej pory najniższy spadek wpływów. Jeżeli te skurczą się o 1/4, to reżyserski debiut Bradleya Coopera może zarobić jeszcze ponad $14 mln, co przełoży się na ponad $147 mln po czterech weekendach. wyświetlania.

Swoje pozycje z minionego weekendu powinny zachować „Venom”, a także być może familijna produkcja „Goosebumps 2: Haunted Halloween”. Ekranizacja komiksu może także odnotować dotychczas najniższy spadek wpływów, tymczasem „Goosebumps 2” skorzysta na zbliżającym się święcie Halloween i braku większej konkurencji ze strony innych filmów skierowanych do młodszych widzów.

Ostatnie miejsce w pierwszej piątce wywalczy najprawdopodobniej największa nowość tego weekendu, „Hunter Killer”. Film akcji z Gerardem Butlerem i Garym Oldmanem trafi do około 2300 kin, w których powinien zarobić około $6,5 mln. Pewne dane dotyczące przedsprzedaży wskazują jednak na to, że ostatecznie otwarcie tej produkcji może okazać się niższe. A to mógłby wykorzystać wtedy „First Man”, któremu po rozczarowującym otwarciu ($16 mln) i większym niż się tego spodziewano spadku wpływów podczas drugiego weekendu wyświetlania (-48%) bardzo przydałby się mniejszy ubytek widowni. Obie te produkcje w teorii mógłby wyprzedzić także młodzieżowy dramat „The Hate U Give”, który zbiera bardzo pozytywne recenzje (96%). Spadek rzędu 20% pozwoliłby mu zarobić ponad $6 mln.

Dwie pozostałe nowości weekendu nie odegrają większej roli. Startujący w około 830 kinach skierowany do religijnych widzów dramat „Indivisible” powinien sprzedać się podobnie do pozostałych produkcji studia Pure Flix, co oznacza zazwyczaj średnią na kino w okolicach $1500 do $2500. Oczekuję około $1,5 mln na otwarcie.

W 500 amerykańskich kinach pojawi się także komedia „Johnny English Strikes Again”, którą od kilku tygodni można oglądać w polskich kinach. Postać grana przez Rowana Atkinsona nigdy nie cieszyła się dużą popularnością za oceanem. Pierwsza część zarobiła w 2003 roku w sumie $28 mln, natomiast druga część, która była dystrybuowana w Ameryce już tylko w nieco ponad 1500 kinach, odnotowała podczas premierowego weekendu wpływy na poziomie $3,8 mln, co ostatecznie przełożyło się na $8,3 mln. W przypadku części trzeciej dystrybucja będzie trzykrotnie węższa, co może dać wyższą średnią na kino niż w przypadku części drugiej, ale nie będzie ona najprawdopodobniej na tyle wysoka, by udało się przekroczyć pułap $2 mln wpływów na otwarcie. W tej chwili oczekuję tylko $1,7 mln podczas premierowego weekendu.

TOP 5:

  1. Halloween – $32,5 mln (-57,5%) / $128 mln
  2. A Star Is Born – $14 mln (-26%) / $147 mln
  3. Venom – $11 mln (-38%) / $188 mln
  4. Goosebumps 2: Hanuted Halloween – $6,8 mln (-30%) / $38 mln
  5. Hunter Killer – $6,3 mln

One Comment on “Nowości bez szans w starciu z „Halloween” – prognoza weekendowa”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.