Wczesne prognozy na Pro.BoxOffice wskazujące na weekendowy wynik otwarcia „Glass” powyżej $65 mln w amerykańskich kinach okazały się dość trafne. Przynajmniej na to wskazują najnowsze szacunki z trackingu.
Zgodnie z nimi najnowszy film M. Night Shyamalana miałby zarobić od $70-75 mln podczas czterodniowego weekendu z dniem Martina Luthera Kinga Jr., którzy przypada na trzeci poniedziałek stycznia. Trzydniowy wynik otwarcia na poziomie $60 mln oznaczałby drugi najlepszy wynik otwarcia po „American Sniper” ($89,3 mln) odnotowany w styczniu.
„Glass” trafi do kin niemalże dokładnie dwa lata po jednym ze swoich poprzedników, „Split”. Ten film zarobił na otwarcie $40 mln. W sumie ten kosztujący $9 mln thriller odnotował w amerykańskich kinach wpływy na poziomie $138 mln (a na całym świecie $278,5 mln), stając się jedną z najbardziej opłacalnych finansowo produkcji 2017 roku. Na „Glass” przeznaczono nieco większe fundusze: jego budżet wynosi podobno $20 mln. Tak więc trzydniowe otwarcie na poziomie ok. $60 mln i prawdopodobny wynik w okolicach $150 mln byłby bardzo zadowalającym wynikiem dla Shyamalana i producenta Jasona Bluma, który znany jest z tworzenia przebojowych filmów przy minimalnych nakładach finansowych („Get Out”, „Halloween”).
„Glass” to także kontynuacja „Unbreakable” z 2000 roku. Kosztująca $75 mln powstała wtedy dla Touchstone Pictures, które jest częścią imperium Disneya. W amerykańskich kinach film z Brucem Willisem zarobił $95 mln, a na rynku zewnętrznym kolejne $153,1. Globalne wpływy na poziomie $250 mln nie przełożyły się na powstanie sequela.
Za dystrybucję „Glass” w amerykańskich kinach odpowiada Universal, natomiast na rynku zewnętrznym film ten wejdzie do kin pod szyldem Buena Vista International. Premiera kinowa w Polsce jest zaplanowana na 18 stycznia.