Ekranizacja komiksu DC powinna przekroczy magiczną box office’ową granicę już podczas tego weekendu, choć pomogą w tym nie tylko widzowie w amerykańskich kinach. „Aquaman” powinien po raz czwarty z rzędu zakończyć weekend na pierwszej pozycji weekendowego zestawienia.

Film Jamesa Wana ma na swoim światowym koncie obecnie $973,5 mln, przy czym w kinach amerykańskich zarobki na ten moment wynoszą $270,5 mln. Jeżeli w ciągu najbliższych trzech dni „Aquaman” zarobi za oceanem kolejne $19 mln, to wystarczy, że poza Ameryką zarobi $7,5 mln. A tam wpływy powinny być znacznie wyższe. Wydaje się więc, że miliard padnie już jutro.

W przekroczeniu tego pułapu nie zaszkodzi na pewno premiera komedii „The Upside„. Jest to amerykański remake francuskiego megahitu „Nietykalni”. Film ten miał swoją światową premierę już prawie 1,5 roku temu, podczas Toronto Film Festival, jednak przez aferę wokół Harveya Weinsteina i związanym z nią bankructwem The Weinstein Company, film z Bryanem Cranstonem oraz Kevinem Smithem (i Nicole Kidman w jednej z drugoplanowych ról) musiał znaleźć nowy dom, co zajęło mu trochę czasu. Ostatecznie prawa do dystrybucji zakupiła firma STX Entertainment, która ustaliła amerykańską premierę na drugi weekend 2019 roku. Mimo że jest oparty na jednym z najbardziej lubianych przez widzów filmów wszech czasów, „The Upside” zbiera niezbyt pozytywne recenzje (36% na Rotten Tomatoes), a medialna burza wokół tweetów Kevina Harta i związanej z tym rezygnacji z prowadzenia przez niego oscarowej gali (czy zwolnienia go z tej funkcji), może raczej zaszkodzić niż pomóc temu filmowi. Nie dziwią więc niezbyt optymistyczne prognozy dla tej produkcji. Sam oczekuję $10 mln, co byłoby kwotą zbliżoną do tej, którą w ostatecznym rozrachunku osiągnął w amerykańskich kinach francuski oryginał. Ten był w najlepszym momencie wyświetlany jednak w niespełna 200 kinach i w związku z tym nie osiągnął sukcesu, który można byłoby porównać z wynikami z rynków europejskich ($166,1 mln we Francji czy $79 mln w Niemczech). „The Upisde” trafi do nieco ponad 3000 kin. Podczas wczorajszych pokazów przedpremierowych zarobił $1,1 mln, co może faktycznie przełożyć się na ok. $10 mln (lub ewentualnie nieco więcej) z pierwszych trzech dni.

Nieco lepiej może spisać się familijna produkcja „A Dog’s Way Home„, która trafi do podobnej liczby kin (3090) co „The Upside” (3080). Film ten przywodzi na myśl „A Dog’s Purpose”, które w styczniu 2017 roku zarobiło na otwarcie $18,2 mln. Nowość zarobiła wczoraj podczas pokazów przedpremierowych $535 tys., co jest rezultatem nieco lepszym od tego, który osiągnęła tamta produkcja ($455 tys.). Mim wszystko trudno uwierzyć, że „A Dog’s Way Home” osiągnie lepszy trzydniowy rezultat otwarcia. Wtedy udałoby jej się wyprzedzić nie tylko remake „Nietykalnych”, ale także „Aquamana”. Wynik otwarcia może okazać się jednak wyższy od tego, który prognozuję (a który ustaliłem już dwa dni temu): $12 mln.

W kinach startuje także najnowszy film z Keanu Reevesem, „Replicas„. Ten nie powinien odegrać jednak większej roli. Pierwsze recenzje są fatalne (9% na Rotten Tomatoes), a zwiastun przywodzi na myśli filmy sci-fi klasy B z lat 90. Chyba nie można liczyć na więcej niż $5 mln (budżet wyniósł podobno $30 mln). Lepiej może sprzedać się natomiast dramat „On the Basis of Sex„, który po dwóch bardzo udanych tygodniach w limitowanej dystrybucji będzie wyświetlany tym razem w niemalże 2000 kin w całej Ameryce. W nieco ponad 1000 kinach będzie pokazywany od tego weekendu najnowszy film Barry’ego Jenkinsa, „If Beale Street Could Talk„.

Jednak żaden z tych trzech filmów nie trafi raczej do pierwszej piątki weekendu. Tę oprócz „Aquamana”, „A Dog’s Way Home” oraz „The Upisde” mogą zapełnić „Escape Room” oraz „Mary Poppins Returns„. Ten pierwszy zaliczył w zeszły weekend bardzo dobry wynik, jednak jak to bywa w przypadku filmów grozy, może zaliczyć spory spadek podczas drugiego weekendu wyświetlania, nawet mimo braku bezpośredniej konkurencji. Jeżeli przekroczy on ponad 50%, to przy niewielkich spadkach oprócz musicalu Disneya wyprzedzić go mogą zarówno „Spider-Man: Into the Spider-Verse” jak i „Bumblebee„.

TOP 5:

  1. Aquaman – $19 mln (-39%) / $289,5 mln
  2. A Dog’s Way Home – $12 mln
  3. The Upside – $10 mln
  4. Mary Poppins Returns – $9,5 mln (-40%) / $153 mln
  5. Spider-Man: Into the Spider-Verse – $9,2 (-30%) / $148 mln

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.