Trzecia część animowanej serii How To Train Your Dragon pojawi się w amerykańskich kinach dopiero 22 lutego. Jednak już teraz posiada ona na swoim koncie $2,5 mln.
Wszystko za sprawą specjalnych pokazów przedpremierowych, które studio Universal – dystrybutor „How To Train Your Dragon: The Hidden World” – zorganizowało wraz z Fandango. Pokazy w ponad 1000 kinach odbyły się w ubiegłą sobotę. Przychód z nich nie został jednak uwzględniony w weekendowym zestawieniu, będzie natomiast zapewne wliczony do całościowych zarobków po premierze za niespełna trzy tygodnie.
Wynik osiągnięty przez film studia DreamWorks Animation spisał się bardzo dobrze, wyprzedzając pod względem wpływów ze specjalnych pokazów przedpremierowych takie produkcje jak „Jumanji: Welcome to the Jungle” ($1,86 mln w 1200 kinach) oraz „Hotel Transylvania 3: Summer Vacation” ($1,28 mln w 1000 kinach). Pokazy obu filmów, które miały miejsce nie w sobotę, lecz w piątek – były skierowane do abonentów Amazon Prime. Tymczasem tydzień temu w sobotę inna animacja, która wkrótce trafi do kina, była także wyświetlana podczas podobnych pokazów przedpremierowych. Szacuje się, że „The LEGO Movie 2: The Second Part” zarobiło ponad $400 tys. w 550 kinach.
Trzecia część przygód Czkawki i Szczerbatka zarobiła do tej pory $84,4 mln na 41 rynkach. Więcej szczegółów na temat dotychczasowych box office’owych osiągnięć tego filmu znajdziecie w podsumowaniu ostatniego weekendu na rynku zewnętrznym.
Źródło: Deadline Hollywood