Trzecia część animacji studia DreamWorks zadebiutowała na 23 nowych rynkach, a jej weekendowe wpływy – $40 mln – pozwoliły na zajęcie pierwszego miejsca w zestawieniu box office’u, ze zdecydowaną przewagą nad pozostałymi tytułami. 

How To Train A Dragon: The Hidden World” wyświetlany jest obecnie już w 41 krajach. W dwudziestu (spośród 23) krajach, gdzie premiera odbyła się w miniony weekend, film był najczęstszym wyborem wśród widzów. Świetnie wypadł w Meksyku, gdzie z kwotą $7,7 mln zanotował najlepszy debiut w historii studia DreamWorks Animation. W UK weekendowe wpływy wyniosły $6,8 mln, we Włoszech $3,45 mln (w obu krajach wyniki kilkadziesiąt procent lepsze od wyników poprzednich części). Na tym etapie największe przychody wygenerowali widzowie w Australii -$15,5 mln i Brazylii – $10,3 mln. Za tydzień film zadebiutuje we Francji i Niemczech, a na 1 marca zaplanowana jest premiera w Chinach. „Dwójka” zarobiła na świecie $621,5 mln, a najlepszymi rynkami były: USA – $177 mln, Chiny – $65 mln, UK $41,5 mln, Rosja $30 mln i Niemcy $26,9 mln.

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują lokalne tytuły. I tak w Korei po raz drugi z rzędu na czele znalazł się film „Extreme Job” z kwotą $20,8 mln (właściwie bez zmian w stosunku do premierowego weekendu). We Francji numerem jeden box office’u – z kwotą $12,8 mln – znalazła się druga część komedii „Qu’Est-ce Qu’On A Encore Fait Au Bon Dieu?!” (w Polsce „jedynka” to „Za jakie grzechy, dobry Boże? „, a kontynuacja „I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże!”). Po względem ilości sprzedanych biletów kontynuacja wyprzedziła oryginał o 61% (1,85 mln do 1,15 mln) i osiągnęła trzynaste najlepsze otwarcie w historii dla francuskiej produkcji.

„Glass” zarobił w weekend $12 mln, co przekłada się na łączne wpływy $110 mln, a wraz z USA, przychody przekroczą granicę $200 mln już dziś. Najlepsze rynki to: UK – $11,3 mln, Rosja – $10,1 mln i Meksyk – $9,5 mln.

Pięciokrotnie nominowany do Oskara film „Green Book” zarobił w weekend $11,9 mln, co przekłada się na łączne przychody w wysokości $25,5 mln. W ten weekend film wystartował na drugim miejscu w UK ($2 mln), we Włoszech ($1,8 mln) i Niemczech ($1,4 mln). Pierwszego marca oscarowy kandydat trafi do kin w Chinach.

Pisząc o chińskim BO, warto wspomnieć o „Escape Room”, horrorze, który cieszy się dość dużą popularnością wśród tamtejszych widzów. Notuje on małe spadki (27% i 17%), a jego łączny wynik to już $33,5 mln. W ten weekend film zadebiutował w UK z kwotą $1,1 mln. Ogólnie na koncie filmu są już $44 mln ($96 mln wraz z USA).

Także dzięki chińskim kinomanom, „Deadpool 2” pokonał oryginał (który nie był wyświetlany w Chinach) i z kwotą $786 mln (jak podaje ComScore.com) stał się najbardziej dochodowym filmwem w uniwersum X-Men. W ten weekend chińscy widzowie dołożyli $6,8 mln, a łączne wynik w Państwie Środka to $40,6 mln.

Na ostatnim miejscu zestawienia znalazł się „Creed 2” z kwotą $7 mln. Łącznie na koncie tejże produkcji jest już $86,5 mln, a wraz z USA przychody przekroczyły $200 mln. Najlepsze rynki to: UK – $12,8 mln, Francja – $12,6 mln i Włochy $7 mln.

Z filmów, które wypadły z zestawienia wspomnę o „Aquamanie”, którego wynik przekroczył właśnie kwotę $1,1 mld ($783,4 mln + $323,5 mln z USA).


Źródło: Deadline.com, BoxOfficeMojo.com, ComScore.com,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.