Już w tym tygodniu do kin trafi potencjalnie największy przebój tego roku – Doctor Strange in the Multiverse of Madness. W związku z tym hollywoodzkie studia wstrzymały się z wprowadzaniem do kin dużych nowości, a na szczycie zestawień pozostali zwycięzcy poprzedniego weekendu: The Bad Guys w Ameryce oraz Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore na rynku zewnętrznym.
Trzecia część serii Fantastic Beasts sprzedaje się słabo w Ameryce. Podczas trzeciego weekendu zarobiła już tylko $8,3 mln (-41%), co daje jej w sumie $79,6 mln. Biorąc pod uwagę premierę nowego filmu Marvela w nadchodzący piątek, podczas czwartego weekendu może dojść do dużego spadku, co być może już ostatecznie przekreśli szanse tego tytułu na przekroczenie pułapu $100 mln. W rozrachunku końcowym może także nie uda mu się nawet wyprzedzić trzykrotnie tańszej komedii The Lost City, w którym występuje Daniel Radcliffe, gwiazda serii o Harrym Potterze, której spin-offen Fantastic Beasts jest.
Poza Ameryką film ten radzi sobie znacznie lepiej. Tym razem udało mu się przekroczyć pułap $250 mln, co po dodaniu przychodów w amerykańskich kin daje $329,6 mln. Wydaje się, że pułap $400 mln może okazać się nieosiągalny dla The Secrets of Dumbledore. Podczas minionego weekendu stan konta na rynku zewnętrznym wzrósł o $25,8 mln. Film ten pojawił się tym razem jako nowość na kilku bliskowschodnich rynkach, gdzie przychody wyniosły nieco ponad $700 tys. Na innych rynkach odnotowane spadki były jednak łagodne. Do tej pory najlepsze wyniki zostały odnotowane w Japonii ($26,7 mln), Niemczech ($25,7 mln), Wielkiej Brytanii ($23,7 mln), Chinach ($21,4 mln) oraz Francji ($16,9 mln).
Tymczasem numerem jeden w amerykańskich kinach pozostała animacja DreamWorks, The Bad Guys. Podczas drugiego weekendu na konto tego filmu wpłynęło $16,1 mln (-31%), co przekłada się na $44,4 mln po pierwszych dziesięciu dniach wyświetlania. Po dodaniu $74,3 mln z rynku zewnętrznego daje to już prawie $120 mln z kin na całym świecie. Tym razem poza Ameryką przychody wyniosły $9 mln. Połowa – $4,5 mln – pochodzi z otwarcia w Chinach, gdzie nadal większość kin jest zamknięta z powodu pandemicznych obostrzeń. Do tej pory najwyższe przychody zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($12,9 mln), Australii ($9,9 mln) oraz Hiszpanii ($6,6 mln).
Na drugim miejscu w Ameryce oraz na rynku zewnętrznym utrzymuje się Sonic the Hedgehog 2, który przekroczył właśnie pułap $300 mln na całym świecie. $160,9 mln pochodzi z kin amerykańskich ($11,4 mln podczas czwartego weekendu / -27%), gdzie tytuł ten jest już najlepiej sprzedającą się ekranizacją gry w historii. Z kolei poza Ameryką przychody wynoszą na ten moment $162,6 mln. Podczas samego weekendu na konto drugiego Sonica wpłynęło $14,5 mln (-40%). najlepsze wyniki do tej pory zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($28,1 mln) oraz Meksyku ($18,1 mln).
Ciekawostki z Ameryki:
- Everything Everywhere All At Once trzyma się najlepiej pośród wszystkich filmów w pierwszej dziesiątce. Tym razem przychody wyniosły $5,5 mln (+2%), co daje w sumie $35,5 mln. Utrzymanie poziomu sprzed tygodnia umożliwił powrót tego filmu do 256 kin IMAX, skąd pochodzi $850 tys. z całych weekendowych przychodów.
- W pierwszej dziesiątce pojawiła się jedna nowość – Memory. Nowy film z Liamen Neesonem zarobił jednak zaledwie $3,1 mln w 2555 kinach (miejsce ósme), co jest otwarciem na poziomie tych, które w dużo gorszych warunkach notowały inne filmy z tym aktorem w czasie pandemii: The Marksman ($3,1 mln), Honest Thief ($4,1 mln);
- Największe spadki w TOP10 odnotowały dwie z trzech nowości poprzedniego weekendu: The Northman (-49%) i The Unbearable Weight of Massive Talent (-45%). Ten pierwszy zarobił $6,3 mln, co daje mu w sumie $22,8 mln ($41,6 mln po dodaniu przychodów z rynku zewnętrznego), z kolei film z Nicolasem Cagem wygenerował $3,9 mln, co daje mu $13,5 mln po pierwszych 10 dniach wyświetlania.
Ciekawostki z rynku zewnętrznego:
- Nowością na 33 rynkach było Downton Abbey: A New Era. Film ten zarobił w sumie $9,3 mln, w tym $3,8 mln w Wielkiej Brytanii, $1,3 mln w Australii i $1,1 mln we Francji. Poprzednik wygenerował trzy lata temu w sumie $194,7 mln na całym świecie, w tym $97,8 mln poza Ameryką (w samej Wielkiej Brytanii aż $36,6 mln).
- O jedną pozycję wyżej w weekendowym zestawieniu znalazło się The Lost City, które zarobiło $10,5 mln na 61 rynkach. W sumie na koncie komedii z Sandrą Bullock i Channingiem Tatumem znajduje się $58,1 mln i już prawie $150 mln na całym świecie: $148,9 mln. Najlepsze wyniki do tej pory zostały odnotowane w Wielkiej Brytanii ($9,2 mln), Australii ($8,9 mln), Francji ($3,6 mln), Meksyku ($3,3 mln) oraz Niemczech ($3 mln).
- Nowość z chińskich kin – Stay with Me – zarobiła $8,3 mln, z indyjski megahit K.G.F. Chapter 2 przekroczył na całym świecie pułap $130 mln. Szacujemy, że ok. $128 mln pochodzi z kin poza Ameryką, a podczas tego weekendu przychody mogły wynieść $6 mln.
Źródła: Deadline Hollywood, The Numbers, InsideKino, Box Office Mojo