Okolice Dnia Dzicka to okres, który sprzyja filmom skierowanym do rodzin. Nie dziwi więc, że najchętniej oglądanymi tytułami podczas minionego weekendu były Super Mario Bros. Film, Spider-Man: Poprzez multiwersum oraz Mała syrenka. W kasach kin sprzedano ponad pół miliona biletów.
Mamy taką sytuację w polskim box office, że w oficjalnym weekendowym zestawieniu po raz drugi numerem jeden jest Mała syrenka, choć był to tak naprawdę znów dopiero trzeci najchętniej oglądany tytuł weekendu. Film Disneya zaliczył kilkuprocentowy spadek i zgromadził tym razem niemalże 75 tys. widzów. Po pierwszych dziesięciu dniach wyświetlania na jego koncie znajduje się 234 869 widzów. W środku tygodnia tytuł ten obejrzało zatem nieco ponad 80 tys. widzów. Duża w tym zasługa Dnia Dziecka, który wypadł w czwartek. Spora część rodzin przeniosła jednak zapewne seans z tej okazji na weekend, stąd niewielki spadek. Arielka może pochwalić się podobnym wynikiem po drugim weekendzie do tego, który osiągnął Aladyn (248 910 widzów). Podobnie jest w Ameryce, gdzie Mała syrenka sprzedaje się na podobnym poziomie co film z 2019 roku.
W ogóle w oficjalnym zestawieniu trzy pierwsze miejsca należą do filmów Disneya. Miejsce trzecie z widownią na poziomie równo 19 tys. wywalczył sobie Boogeyman. W naszym alternatywnym zestawieniu, w którym uwzględnione są wyniki filmów UIP, taki wynik pozwolił mu zająć jednak dopiero szóste miejsce. Na drugiej pozycji (i piątek w alternatywnym zestawieniu), z widownią nieco powyżej 21 tys. widzów podczas piątego weekendu są Strażnicy Galaktyki: Volume 3. Film Marvela przekroczył pułap 700 tys. i znajduje się obecnie na czternastym miejscu pośród najlepiej sprzedających się ekranizacji komiksu w polskich kinach po 1989 roku:
Czego w oficjalnym TOP10 nie widać to t cztery filmu UIP, w tym trzy, które należą do czterech najchętniej oglądanych tytułów w polskich kinach podczas minionego weekendu. Największą widownię po raz drugi zgromadził Super Mario Bros. Film, który także skorzystał na Dniu Dziecka. Tym razem animację mogło zobaczyć ok. 170 tys. widzów (spadek z ok. 200 tys. podczas premierowego weekendu), a po drugim weekendzie na jej koncie może znajdować się ok. 860 tys. widzów. The Numbers podaje ogólne przychody na poziomie $4 mln, co mniej więcej odpowiada szacowanowanej przez nas widowni. Po mocnych rezultatach notowanych podczas pokazów przedpremierowych (w sumie ok. 250 tys.) spodziewaliśmy się lepszej postawy tego filmu. Trzeba jednak pamiętać, że w ostatnich dwóch tygodniach pogoda nie była łaskawa dla kin.
Mario musiał się także zmierzyć z częściową konkurencją, i to w dodatku filmem także dystrybuowanym przez UIP, Spider-Man: Poprzez multiwersum. Nowość była drugim najchętniej oglądanym filmem minionego weekendu z szacowaną widownią w okolicach 140 tys.. To oznaczałoby słabsze otwarcie niż w przypadku Spider-Man: Uniwersum, jednak znany nam wynik otwarcia tamtego tytułu (162 136 widzów) obejmował nie tylko trzydniowy weekend (28.12.-30.12.), ale także trzy wcześniejsze dni (premiera 25.12.). W rozrachunku końcowym kontynuacja powinna spisać się jednak lepiej od poprzednika, który w sumie przyciągnął 359 tys. widzów.
Dwoma pozostałymi filmami UIP, które znalazły się w pierwszej dziesiątce, są Szybcy i wściekli 10 oraz Miłość na nowo. Ten pierwszy mógł w miniony weekend dojechać do pułapu 600 tys.. Tytuł ten był czwartym najchętniej oglądanym filmem weekendu z widownią w okolicach 50 tys.. Na ostatnim miejscu naszego alternatywnego zestawienia znajduje się komedia Miłość na nowo, którą podczas drugiego weekendu mogło zobaczyć ok. 5 tys. widzów, a w sumie ok. 30 tys.. Nieco lepiej spisała się nowość Osiem gór, którą od piątku do niedzieli na 80 kopiach zobaczło 6 766 widzów, a wraz z pokazami przedpremierowymi już ponad 20 tys.. Nowościami w oficjalnym TOP10 były Houria (2 377 widzów na 38 kopiach) oraz 24 godziny (2 130 widzów na 38 kopiach).
Źródło: Dane na podstawie boxoffice.pl via SFP, Box Office Raport