Tak jak pisaliśmy wczoraj, Black Widow zarobiła podczas premierowego weekendu na całym świecie $158,8 mln. $78,8 mln pochodzi z kin poza Ameryką.
Nowość Marvela zajęła w tym tygodniu pierwsze miejsce weekendowego zestawienia na rynku zewnętrznym, ale jej przewaga nad drugim tytułem nie była wcale taka duża. Chiński Chinese Doctors tylko w Państwie Środka zarobił $53,5 mln. W chińskich kinach podczas minionego weekendu wystartowały także Realm of Teracotta ($8,2 mln / miejsce czwarte) oraz New Happy Dad & Son 4 ($6,7 mln / miejsce piąte). W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze miejsce dla 1921, który tym razem zarobił $6,6 mln, a w sumie $63,8 mln. W Chinach jest obecnie okres blackoutu, który oznacza, że tylko rodzime produkcje mogą być wprowadzane do kin. W związku z tym Black Widow czeka nadal na chińską premierę. Najnowszy film MCU nie był póki co pokazywany poza tym w kilku innych dużych krajach Azji Południowo-Wschodniej: Malezji, Indonezji, Tajlandii, Indiach, Wietnamie, na Tajwanie oraz Filipinach, a tam gdzie miał już premierę, zaliczył bardzo dobre otwarcia (Korea, Hong Kong).
Ogólnie najlepsze otwarcia zostały odnotowane w Korei ($12,7 mln / trzecie najlepsze otwarcie dla hollywoodzkiego filmu od początku pandemii), Wielkiej Brytanii ($9,7 mln), Francji ($6,9 mln), Australii ($5,3 mln), Meksyku ($4,8 mln), Rosji ($3,9 mln), Japonii ($3,3 mln), Hong Kongu ($3,2 mln / najlepsze otwarcie od początku pandemii) i Niemczech ($2,5 mln). Z tych wymienionych rynków Korea, Hong Kong oraz Rosja należą do tych, na których Black Widow jest wyłącznie premierą kinową. Na pozostałych film ten jest od piątku dostępny także na Disney+ za dodatkową opłatą o równowartości 30 dolarów. Globalne przychody tej produkcji z weekendu otwarcia na platformie streamingowej wynoszą $60 mln. Ta kwota nie jest jednak wliczona na do box office’u.
Jeżeli chodzi o poszczególne regiony, najwyższe przychody odnotowano w Europie ($42 mln), gdzie na piętnastu rynkach nowość Marvela zaliczyła najlepsze otwarcie od początku pandemii. Region Azja-Pacyfik, mimo braku premiery na wielu kluczowych rynkach, wygenerował $26,6 mln. Na wszystkich tamtejszych rynkach poza Japonią, gdzie numerem jeden weekendu był rodzimy film Tokyo Revengers ($6,3 mln), Black Widow wystartowała na pierwszej pozycji. Podobnie było w Ameryce Południowej, gdzie ogólne zarobki wyniosły $10,2 mln. Globalnie w kinach IMAX przychody tego filmu to $12 mln, z czego $4,8 mln pochodzi z 315 ekranów poza Ameryką.
Z innych newsów: F9 przekroczyło właśnie pułap $400 mln poza Ameryką, Peter Rabbit 2 pułap $100 mln, a Wrath of Man $100 mln, ale na całym świecie. Do pierwszej dziesiątki zestawienia najpopularniejszych filmów poza Ameryką po dwóch miesiącach przerwy wróciła animacja The Croods 2. Film ten wystartował podczas minionego weekendu we Francji ($2,7 mln) oraz Niemczech ($1,5 mln), a w sumie zarobił $6,6 mln, co daje mu $123,4 mln na rynku zewnętrznym oraz $182 mln na całym świecie. Animacja DreamWorks pojawiła się po raz pierwszy w kinach w listopadzie, ale ze względu na pandemię jej dystrybucja kinowa jest mocno rozciągnięta w czasie. Na premierę czekają jeszcze Włosi i Brytyjczycy.
Źródło: Deadline Hollywood, InsideKino