Najnowsza animacja Pixara zarobiła podczas swojego premierowego weekendu $40 mln.

Pośród filmów tego studia oznacza to czwarty najsłabszy rezultat otwarcia:

  • Toy Story$29,1 mln
  • A Bug’s Life$33,3 mln (podczas pierwszego weekendu w szerokiej dystrybucji)
  • The Good Dinosaur$39,2 mln

Osiągnięty wynik jest nieco niższy od tego, który był prognozowany przed weekendem ($42-48 mln). Nie wiadomo póki co, ile wyniósł budżet filmu. Może jednak szacować, że było to co najmniej $150 mln. Właśnie taka kwota może okazać się wynikiem końcowym tego filmu, co oznaczałoby, że Onward będzie drugim najsłabiej sprzedającym się filmem Pixara w Ameryce po The Good Dinosaur ($123,1 mln). Więc o sytuacji nowości pisaliśmy wczoraj.

Drugą nowością weekendu był dramat The Way Back, w którym Ben Affleck gra uzależnionego od alkoholu trenera koszykówki. Bardzo osobisty dla aktora film zebrał porządne recenzje (87% na Rotten Tomatoes), ale nie zrobił furory w kinach. Zgodnie z oczekiwaniami zarobił $8,5 mln. Poprzedni wspólny projekt Afflecka i Gavina O’Connora – The Accountant – zaliczył prawie trzykrotnie lepsze otwarcie w październiku 2016 roku ($24,7 mln).

Nowością w pierwszej dziesiątce i szerokiej dystrybucji jest także Emma.. Nowa ekranizacja powieści Jane Austen była wyświetlana od piątku w 1565 kinach (+1468), w których zarobiła $5 mln. Ekspansję można więc uznać za udaną. Po 17 dniach wyświetlania na koncie komedii kostiumowej znajduje się prawie $6,9 mln. Wersja z 1996 roku z Gwyneth Paltrow w roli tytułowej zarobiła w sumie $22,2 mln.

Jeżeli chodzi o limitowaną dystrybucję, te zdecydowanie najlepiej spisał się nowy film Kelly Reichardt, First Cow. W czterech kinach  dramat zarobił $96 tys., co daje mu najwyższą w tym tygodniu średnią na kino: $24 tys.. Niezłą średnią zaliczył jeszcze dokument The Booksellers, który w jednym kinie zarobił $17 tys.

Tymczasem numer jeden poprzedniego weekendu, film grozy The Invisible Man, zaliczył umiarkowany spadek przychodów (niespełna 47%) i zarobił $15,2 mln, co daje mu $52,7 mln po 10 dniach wyświetlania. W tej chwili szanse na przekroczenie pułapu $100 mln są znikome. Z kolei pułap $200 mln przekroczyło właśnie Bad Boys For Life. To pierwsza tegoroczna premiera, której udało się to osiągnąć. Po $3,1 mln zarobionych podczas ósmego weekendu wyświetlania na jej koncie znajduje się w tej chwili $202 mln.

Więcej szczegółów znajdziecie na Box Office Mojo.

Pierwsza dziesiątka:

Premiery następnego weekendu: komiksowy Bloodshot z Vinem Dieselem, przesunięty o kilka miesięcy thriller The Hunt oraz chrześcijański dramat muzyczny I Still Believe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.