To był kolejny udany weekend w polskich kinach. W kasach sprzedano ok. 700 tys. biletów, z czego ponad połowa na dwa najchętniej oglądane obecnie filmy: Psi Patrol: Wielki film oraz Chłopów. Na trzecim miejscu wystartował najnowszy film Martina Scorsese, Czas krwawego księżyca.
Psi Patrol: Wielki film zaliczył niewielki spadek i tym razem ok. 220 tys. widzów. Po drugim weekendzie na koncie animacji znajduje się już jakieś 850 tys. widzów, co już teraz jest szóstym najlepszym rezultatem osiągniętym w tym roku. Na dniach powinien on się stać piątym tegorocznym „milionerem”, w tym czwartym dystrybuowanym przez UIP, a ostatecznie bez problemu pokonać także wynik końcowy poprzednika, który według naszych szacunków zgromadził w sumie ok. 1,2 mln widzów. Po drugim weekendzie na jego koncie mogło znajdować się ok. pół miliona sprzedanych biletów. Obecnie przewaga Wielkiego filmu nad nim jest więc… wielka.
Świetny drugi weekend ma za sobą także polski kandydat do Oscara. Chłopi odnotowali 25-procentowy wzrost względem otwarcia i zgromadzili 143 751 osób. W niedzielę na koncie tego tytułu znajdowało się 451 005 widzów, ale dzisiaj dowiedzieliśmy się, że udało mu się już przekroczyć pułap pół miliona sprzedanych biletów, co jest czwartym najlepszym wynikiem pośród tegorocznych polskich premier. Ostatecznie uda mu się bez problemu pobić obecnego lidera tego zestawienia, czyli Zieloną granicę. Film Agnieszki Holland zaczął jakieś dwa tygodnie dość gwałtownie tracić widzów. Podczas piątego weekendu zobaczyło go 18 433 widzów (-47%), a od premiery 712 942 osoby. Ostatecznie jego widownia może zatrzymać się przed pułapem 800 tys., Chłopi z kolei powinni dobić do miliona.
Dobrym otwarciem może pochwalić się Czas krwawego księżyca. Najnowszy film Martina Scorsese mógł przyciągnąć blisko 75 tys. widzów, mimo że jego metraż (206 minut) mocno ograniczał liczbę seansów, które należały o najbardziej obleganych podczas minionego weekendu. Tytuł ten spisał się najlepiej spośród wszystkich nowości. Wśród nich znalazła się także animacja Sposób na ducha (45 615 widzów na 201 kopiach) oraz Różyczka 2 (29 757 widzów na 241 kopiach), która wystartowała z prawie dwukrotnie większą widownią niż poprzednik z 2010 rolu (16 tys. widzów na otwarcie, 106 tys. w sumie). Poza pierwszą dziesiątką wylądowały dystrybuowany przez TVP Figurant (4 134 widzów) oraz Klub cudownych kobiet (4 056 widzów).
Z innych newsów:
- Film koncertowy Taylor Swift: The Eras Tour zgromadził podczas drugiego weekendu ok. 12 tys. widzów, a w sumie nieco ponad 35 tys..
- Między nami żywiołami ma teraz na swoim koncie 963 491 widzów, co oznacza, że wyprzedziło ono W głowie się nie mieści (960 386 widzów) i jest teraz siódmym najbardziej popularnym filmem studia Pixar w polskich kinach.
Źródło: Dane na podstawie boxoffice.pl via SFP, Box Office Raport