Mimo konkurencji ze strony nowej animacji, Scooby-Doo! odnotował niewielki wzrost widowni i znalazł się znów na szczycie polskiego box office’u.

Animacja studia Warner Bros. jest najlepiej sprzedającym się filmem po ponownym otwarciu kin, które zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa w połowie marca. Na jego koncie znajduje się już w sumie ponad 333 tys. sprzedanych biletów. Podczas piątego weekendu wyświetlania Scooby-Doo! obejrzało prawie 17 tys. widzów, czyli o niemalże trzy tysiące widzów więcej niż drugi w zestawieniu film, nowość O czym marzą zwierzęta. Dystrybuowana przez Kino Świat animacja zgromadziła na 221 kopiach nieco ponad 14 tys. widzów.

Wracając do Scooby-Doo!, to ostatni weekend dla tego filmu spędzony na pierwszej pozycji. W następny weekend prowadzenie przejmie inna produkcja studia Warner Bros., która jest wyświetlana w polskich kinach od wczoraj, mianowicie Tenet. Film w reżyserii Christophera Nolana powinien bez większych problemów zaliczyć najlepsze otwarcie od czasu ponownego otwarcia kin w czerwcu. W tej chwili należy ono właśnie do obecnego lidera box office’owego zestawienia i wynosi 60 797 widzów.

W pierwszej dziesiątce za miniony weekend znalazło się jeszcze miejsce dla dwóch nowości, brytyjskiej komedii Pojedynek na głosy oraz międzynarodowej koprodukcji z Johnem Malkovichem i Joshem Hartnettem w reżyserii Lecha Majewskiego, Doliny Bogów. Ten pierwszy zgromadził 5 635 widzów na 173 kopiach (prawie 8 tys. wraz z pokazami przedpremierowymi), ten drugi z kolei, będąc wyświetlanym w dość ograniczonej dystrybucji na 108 kopiach, zainteresował jedynie 3 062 podczas premierowego weekendu i zajął dopiero dziewiąte miejsce.

Oczko niżej znalazła się wyświetlana już od dwóch tygodni Incepcja. Film Christophera Nolana trafił do kin z okazji dziesiątej rocznicy premiery, jednak nie cieszy się dużym zainteresowaniem, jako że do tej pory zgromadził tylko 11 384 widzów. To oznacza jednak, że w sumie, wraz z widownią z pierwotnej dystrybucji (ok. 1,088 mln widzów), megahitowi z Leonardo DiCaprio udało się już być może przekroczyć pułap 1,1 mln sprzedanych biletów w polskich kinach.

W zestawieniu, które możecie znaleźć na stronie Stowarzyszenia Filmowców Polskich, nadal brakuje filmów dystrybuowanych przez UIP. Pomijając te tytuły, frekwencja na filmach z pierwszej dziesiątki wyniosła nieco ponad 66,5 tys. widzów (+44% względem poprzedniego weekendu), ogólnie zaś 78,2 tys. (+43%). W nadchodzący weekend frekwencja pójdzie mocno w górę. Oprócz Tenet wczoraj do kin trafiała także komiksowa produkcja Nowi Mutanci, która od piątku do niedzieli powinna zgromadzić co najmniej kilkanaście tysięcy widzów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.