Zgodnie z tym, co pisaliśmy kilka dni temu, Scooby-Doo! wyrwał polskie kina ze stagnacji. Podczas premierowego weekendu zgromadził on prawie dwa razy więcej widzów niż pozostałe filmy w pierwszej dziesiątce razem wzięte.
Jak podaje Stowarzyszenie Filmowców Polskich na podstawie danych boxoffice.pl, animacja studia Warner Bros. zgromadziła 60 797 widzów na 323 kopiach. Wynik ten obejmuje także widownię z pokazów przedpremierowych, które odbyły się w środę i czwartek. Jak nam się udało ustalić, przed weekendem Scooby-Doo! obejrzało ponad 10 tys. widzów, tak więc w sam weekend widownia wyniosła 50 tys. lub nieco mniej. Rezultat ten oznacza zdecydowanie najlepszy wynik otwarcia po wznowieniu działalności kin, które rozpoczęło się 6 czerwca. Wpływ na jego osiągnięcie mogło mieć także po części ponowne otwarcie kin sieci Cinema City 22 lipca, choć wnioskując po wynikach innych filmów w pierwszej dziesiątce, nie był to decydujący czynnik.
Dwa kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły filmy grozy, które były wyświetlane w piątek w ramach Maratonu horrorów w sieci kin Helios: Więzień zero oraz Brahms: The Boy II, którego premiera odbyła się pod koniec lutego. W ramach tych maratonów wyświetlane były jeszcze W lesie nikt nie zaśnie dziś, który ze względu na zamknięcie kin w marcu spowodowane pandemią koronawirusa całkowicie ominął polskie ekrany i trafił na Netflix (być może dlatego jego wynik nie został tutaj podany) oraz – przedpremierowo – Furie.
Z kolei dwa najpopularniejsze filmy poprzedniego weekendu – Turu. W pogoni za sławą oraz Naprzód – spadły na szóste i piąte miejsce zestawienia po niewielkich spadkach widowni w porównaniu do poprzedniego weekendu. Obu tytułom zaszkodziła zapewne bardzo duża konkurencja ze strony Scooby-Doo!. Animacja studia Pixar posiada na swoim koncie ponad 183 tys. widzów, z kolei lider poprzedniego weekendu skromne 16 283 widzów.
W pierwszej dziesiątce znalazło się poza tym miejsce dla dwóch innych nowości. Francuska komedia Jak być dobrą żoną zgromadziła 4 899 widzów na 189 ekranach, a wraz z pokazami przedpremierowymi posiada na swoim koncie 5 711 sprzedanych biletów. Z kolei film dokumentalny xABo: Ksiądz Boniecki zobaczyło podczas samego weekendu 2 165 widzów na 127 ekranach. W tym przypadku także odbyły się pokazy przedpremierowe, które zgromadziły dodatkowe 1 500 widzów.
Filmy z pierwszej dziesiątki zobaczyło w sumie ponad 93 tys. widzów. To prawie cztery razy lepszy rezultat od tego sprzed tygodnia (24 tys.). W zestawieniu zabrakło – już tradycyjnie – filmów dystrybuowanych przez UIP.